Βαθμολογία

Παραδόθηκε το δεύτερο αυτοτελές τμήμα της Ιονίας Οδού

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία σήμερα το μεσημέρι το δεύτερο αυτοτελές τμήμα της Ιονίας Οδού. Πρόκειται για το οδικό τμήμα Φιλιππιάδα-Πέρδικα, το οποίο ακολουθεί την παράδοση του τμήματος Κουβαράς-Αμφιλοχία, ενόψει του χρονικού ορίου της 31ης Μαρτίου 2017, οπότε και θα πρέπει να έχει παραδοθεί λειτουργικά το έργο. Η επίσημη παράδοση έγινε παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος έκανε λόγο για μια ιδιαίτερη ημέρα για την Ήπειρο και τον νομό Ιωαννίνων.

«Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, κανέναν Υπουργό, Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Εμείς κρινόμαστε όλοι για την αποτελεσματικότητά μας , το κόστος των έργων και τις διαφανείς διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται» επανέλαβε ο υπουργός. Η Ιόνια Οδός, που μόλις ολοκληρωθεί θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους 196 χλμ, θα φέρει κατά 2,5 ώρες περίπου πιο «κοντά» το Αντίρριο με τα Ιωάννινα. Από τις 3,5 ώρες σχεδόν που απαιτούνται σήμερα, οι οδηγοί θα φτάνουν στον προορισμό τους σε 1 ώρα και 40 λεπτά.

Όσον αφορά στο νέο τμήμα, που παραδίδεται στους οδηγούς στις 5 το απόγευμα, αυτό έχει μήκος 37 χλμ, και μαζί με την υπάρχουσα παράκαμψη Άρτας, μήκους 16,3 χλμ, θα δημιουργήσουν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 53,3 χλμ. Λαμβάνοντας υπόψη και το πρώτο αυτοτελές τμήμα της Ιονίας Οδού που παραδόθηκε αμέσως μετά τα Χριστούγεννα, το Κουβαράς-Αμφιλοχία, σε συνδυασμό με την προϋπάρχουσα παράκαμψη Αγρινίου, έχουν παραδοθεί συνολικά 112,3 χλμ. αυτοκινητοδρόμου.

Το επόμενο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου που θα παραδοθεί άμεσα είναι η ένωση με την Εγνατία Οδό. Σε σύντομο διάστημα, θα ακολουθήσει το κομμάτι που ενώνει το Αντίρριο με την Αμφιλοχία. Δυσκολία στην κατασκευή υπάρχει ακόμα στο τμήμα μετά τον Κόμβο της Αμφιλοχίας στο Κρίκελο, όπου εκκρεμούν λόγω απαλλοτριώσεων 4 χλμ. Αυτά όμως δεσμεύουν την παράδοση ενός τμήματος 27 χλμ. το οποίο κι εκτιμάται ότι θα παραδοθεί 2-3 μήνες αργότερα.

Επόμενα βήματα για τις υποδομές της Ηπείρου

Για μια Περιφέρεια που βρισκόταν σε εγκατάλειψη, χωρίς βασικές οδικές συνδέσεις με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μίλησε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος καθόρισε μάλιστα τα επόμενα βήματα. Αυτά περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση των οδικών υποδομών από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά, την προώθηση των εσωτερικών δικτύων της Ηπείρου, καθώς και των λιμενικών υποδομών «που έχουν μείνει στη μέση». Επίσης, ανέφερε ότι θα αναβαθμιστούν και τα αεροδρόμια της περιοχής, αίτημα που μεταφέρθηκε από όλους τους τοπικούς φορείς.

Μιλώντας σε εκδήλωση στην Πρέβεζα την περασμένη Παρασκευή, ο υπουργός επισήμανε ότι «την Ιόνια Οδό θα τη χρησιμοποιούμε μέχρι το Πάσχα». Όσον αφορά τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, που αποτελεί πάγιο αίτημα των τοπικών αρχών, προανήγγειλε συνάντηση με τον δήμαρχο κ. Χρήστο Μπαΐλη, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στην συνεργασία με τον περιφερειάρχη Ηπείρου, κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη που έχει αναθέσει το υπουργείο. Προσδιόρισε μάλιστα το τέλος της μελέτης τον Ιούλιο, καθώς και ως πηγή χρηματοδότησης το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης, τόνισε: «Θέλουμε την επέκταση μέχρι την Κακαβιά και την σύνδεση μέχρι την Πρέβεζα. Είμαστε αποφασισμένοι και μέσω Ευρωπαϊκής Τράπεζας, ό,τι είναι να το υποστούμε, γιατί πρόκειται για έργα ανάπτυξης».

Όλγα Κλώντζα
Newsroom ΔΟΛ