Βαθμολογία

Μειωμένος ο τζίρος την εορταστική περίοδο

Τρεις στις 4 εμπορικές επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερο τζίρο την εορταστική περίοδο παρά τις προσφορές την περίοδο των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ που πραγματοποιήθηκε από 12/12/16 έως 9/1/17 και φέτος, η εμπορική κίνηση της εορταστικής αγοράς βαίνει μειούμενη.

Οπως εκτιμούν οι έμποροι τα αίτια για την πορεία αυτή της αγοράς, είναι το κλίμα που δημιουργείται από την καθυστέρηση της δεύτερης αξιολόγησης, η συνεχής μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών αλλά και οι αυξανόμενοι φόροι.

Ως ένα ακόμα αίτιο του πεσμένου τζίρου, υποστηρίζουν οι έμποροι, είναι και η «Black Friday», η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου και η οποία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος όπως και οι αναμενόμενες χειμερινές εκπτώσεις του 2017, που μόλις ξεκίνησαν.

Υπενθυμίζεται ότι μία στις τρεις επιχειρήσεις στο σύνολο του λιανικού εμπορίου, πραγματοποίησε προσφορές την περίοδο των Χριστουγέννων. Μάλιστα από τις επιχειρήσεις που έκαναν προσφορές στο διάστημα των γιορτών το 50% των επιχειρήσεων ένδυσης και υπόδησης και το 41% των επιχειρήσεων οικιακού εξοπλισμού επέλεξαν να κάνουν προσφορές.

Αντίθετα, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου τροφίμων και επιμορφωτικών ειδών εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά, της τάξης του 10% και 18%. Μεταξύ 21% και 40%, είναι το ύψος των προσφορών που επέλεξε το 50% των επιχειρήσεων.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ τρεις στις τέσσερις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς. Ακόμα, μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και μόλις το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περυσινό.

Στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου.

Επιπλέον, το 28% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40%, το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40% ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το20%. Ουσιαστικά 4 στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων φαίνεται να χάνουν πάνω από 30% του τζίρου τους μέσα σε έναν χρόνο, στο διάστημα της εορταστικής περιόδου του 2016 σε σχέση με το 2015. Σημειώνεται ότι η αρνητική εικόνα τις αγορά αφορά το σύνολο της χώρας.

H KAΘΗΜΕΡΙΝΗ