Το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) έχει πλέον γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Από την αγορά ρούχων μέχρι την παραγγελία τροφίμων, τα πάντα είναι διαθέσιμα με ένα κλικ. Και με την αυξανόμενη τάση των online αγορών, η δημιουργία μιας ισχυρής διαδικτυακής παρουσίας έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ. Γι’ αυτό, η δημιουργία αξιόπιστου και λειτουργικού e-shop έχει πλέον τεράστια αξία.

Υπάρχει μια πληθώρα διαθέσιμων πλατφορμών κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Σε αυτό το άρθρο, λοιπόν, θα ρίξουμε μια ματιά στις πιο διάσημες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο.

Πάμε να δούμε ποιες είναι αυτές!

  1. Shopify

Το Shopify είναι μια από τις πλέον δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, σχεδιασμένη για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

Διακρίνεται για το εξαιρετικά φιλικό προς τον χρήστη (user friendly) περιβάλλον του και τα εύκολα εργαλεία που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν τα online καταστήματά τους με ευκολία.

Το Shopify είναι μια πλατφόρμα βασισμένη στο Cloud, που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δε χρειάζεται να ανησυχούν για τη συντήρηση των servers ή τις ενημερώσεις λογισμικού κ.λπ.

Προσφέρει μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένων πολλών και διαφορετικών θεμάτων, επιλογών πληρωμής και αποστολής, αλλά και εργαλείων διαδικτυακής προώθησης του καταστήματος.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Shopify είναι η επεκτασιμότητά του. Μπορεί να χειριστεί μια τεράστια ποσότητα προϊόντων και πελατών, κάνοντάς το ιδανική επιλογή για επιχειρήσεις που σκοπεύουν να αυξήσουν την online παρουσία τους.

  1. WooCommerce

Το WooCommerce αποτελεί ένα plug-in (πρόσθετο) ανοιχτού κώδικα (open-source), το οποίο, αφού εγκατασταθεί, επιτρέπει τη μετατροπή μιας WordPress ιστοσελίδας σε ένα πλήρως λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το συγκεκριμένο plug-in είναι δωρεάν στη χρήση, κάτι που σημαίνει ότι το WooCommerce είναι μια εξαιρετική επιλογή για μικρές επιχειρήσεις που τώρα ξεκινούν την περιπέτειά τους στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου και δεν έχουν πολύ μεγάλο budget.

Όπως και το Shopify, το WooCommerce είναι εξοπλισμένο με μια τεράστια ποικιλία χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων επιλογών πληρωμής κι αποστολής προϊόντων, ευέλικτη διαχείριση προϊόντων κ.α.

Επιπλέον, διαθέτει ποικιλία επεκτάσεων και προσθέτων, όπως εργαλεία μάρκετινγκ, που επιτρέπουν την αποτελεσματική προώθηση του e-shop. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα επεκτάσιμο και μπορεί να χειριστεί μια τεράστια ποσότητα προϊόντων και πελατών.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του WooCommerce είναι η ενσωμάτωσή του με το WordPress. Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις που έχουν ιστοσελίδες σε WordPress να αποκτήσουν ένα online κατάστημα από τη μία στιγμή στην άλλη.

  1. Magento

Το Magento είναι επίσης μια ανοικτού κώδικα πλατφόρμα e-commerce που σχεδιάστηκε για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

Προσφέρει μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων επιλογών πληρωμής, επιλογών αποστολής, υπολογισμού φόρων κ.α.

Επίσης, διαθέτει μια ποικιλία θεμάτων και προτύπων από τα οποία μπορούν οι επιχειρήσεις να διαλέξουν και να χρησιμοποιήσουν για να προσαρμόσουν την εμφάνιση, την αισθητική και το στυλ του e-shop τους.

Πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του Magento είναι το γεγονός ότι προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με εφαρμογές και υπηρεσίες τρίτων (π.χ. συστήματα CRM, ERP κ.λπ.), επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσθέσουν επιπλέον λειτουργικότητα στο e-shop τους.

Όμως, το Magento μπορεί να είναι κάπως περίπλοκο στην εγκατάσταση και τη διαχείριση σε σχέση με άλλες πλατφόρμες. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να μην είναι η καλύτερη επιλογή για μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν την πολυτέλεια να διαθέτουν μια αφιερωμένη ομάδα τεχνικής υποστήριξης.

Συνοψίζοντας, η επιλογή μιας κατάλληλης πλατφόρμας e-commerce μπορεί να καθορίσει την επιτυχία μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο. Κάθε πλατφόρμα έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, οπότε είναι σημαντικό να επιλέξετε αυτή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της επιχείρησής σας.