Βαθμολογία

Κάνουν «φίλους», ψάχνουν... ψήφους

Ένας καινούριος ιός έχει εμφανιστεί το τελευταίο διάστημα στο Facebook και μετατρέπει τους «φίλους» κάθε χρήστη σε... υποψήφιους συμβούλους.

Φυσικά και πρόκειται για αστείο όμως η διάσταση που έχει πάρει το συγκεκριμένο θέμα είναι σοβαρή. Οι εκλογές πλησιάζουν και οι υποψήφιοι έχουν βρει το διασημότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ως ένα φτηνό προεκλογικό «άρμα» πάνω στο οποίο έχει ανέβει πραγματικά όλη η... Ελλάδα. Η Λάρισα με ένα πρόχειρο υπολογισμό αυτή τη στιγμή έχει 1.200 υποψηφίους με τους περισσότερους εκ των οποίων να καταγράφουν πλούσια δραστηριότητα στο συγκεκριμένο τομέα.

Πώς λειτουργεί η διαδικασία:

Ο υποψήφιος κάνει αίτημα φιλίας σε χιλιάδες προτεινόμενα από τον λογαριασμό του άτομα. Όταν και αν γίνει δεκτό το αίτημα αρχίζει ο «βομβαρδισμός».

Αρχικά με το πλασάρισμα των καρτών υποψηφιότητας. Έπειτα με την προεκλογική κίνηση που σημαίνει: Φωτογραφίες σε πλατείες, γήπεδα, εκκλησίες, γιορτές, κοινωνικές εκδηλώσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, καφετέριες κ.ά.

Ακολουθούν οι δηλώσεις για όλα τα κοινωνικά ζητήματα που απασχολούν την πόλη, την ευρύτερη περιοχή αλλά την Ελλάδα και όλον τον κόσμο.

Κάποιοι άλλοι ακόμα πιο δραστήριοι συνεχίζουν με μηνύματα σε προσωπικό λογαριασμό που αναφέρουν τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να δοθεί η ψήφος σε κάθε υποψήφιο και «ταγκάρισμα» (πρόσθεση ονόματος) του χρήστη σε διάφορες φωτογραφίες έτσι ώστε να μπει ο καθένας στον πειρασμό να κοιτάξει τη φωτογραφία.

Και μέσα σε όλα αυτά εμφανίζονται και οι ενδιάμεσοι φίλοι οι οποίοι στέλνουν μηνύματα προτείνοντας κάποια πρόσωπα σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει ακόμα αποφασίσει ή δεν έχει κάποιο πρόσωπο να ψηφίσει. Οι ενδιάμεσοι φίλοι είναι άγνωστο μέχρι στιγμής αν λειτουργούν αυθόρμητα...

Η «Ε» αναζήτησε έναν Λαρισαίο υποψήφιο σύμβουλο που είναι λάτρης της συγκεκριμένης τακτικής και στη συζήτησή που είχαμε, μας είπε μεταξύ άλλων: «Δεν είναι απλά φτηνός τρόπος. Είναι εντελώς δωρεάν και στις μέρες μας δεν μπορείς να μην μπεις στον πειρασμό να ακολουθήσεις τη συγκεκριμένη τακτική διαφήμισης. Αυτό που κάνεις είναι να αφιερώνεις λίγο χρόνο».

Για το αν θεωρεί πως είναι αποδοτική: «Αυτό δεν το ξέρω αλλά πιστεύω πως ακόμα και στο facebook ξεχωρίζουν οι καλοί από τους υπόλοιπους. Έχουν διαφορετική προσέγγιση στα θέματα και αυτό φαίνεται».

Σχετικά με την ανταπόκριση: «Κυρίως βλέπεις τα like. Αν είναι μεγάλος ο αριθμός βλέπεις πως είσαι σε καλό δρόμο. Έχεις ρεύμα με λίγα λόγια. Τώρα το αν μετατραπεί το like σε ψήφο είναι ένα μεγάλο ερώτημα».

Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ...

Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχουν και οι χρήστες του Facebook και ένας απ' αυτούς μας είπε: «Στην αρχή δεν ξέρεις αν είναι υποψήφιος. Έχει μια καλή φωτογραφία υπάρχουν και μπόλικοι κοινοί φίλοι και μόλις κάνεις δεκτό το αίτημα βλέπεις πως είναι υποψήφιος. Κάποιοι είναι ενοχλητικοί με τον τρόπο τους αλλά είναι θεμιτό και αυτοί τον αγώνα τους κάνουν».

Τώρα για το αν προβαίνουν σε διαγραφή τόνισε: «Ε, όχι μωρέ, άλλωστε είναι δημοτικές εκλογές και μιλάμε για πρόσωπα που πάνω κάτω γνωριζόμαστε. Υπομονή κάνουμε. Εκλογές είναι θα περάσουν...».

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Αν παγκοσμίως οι χρήστες του Facebook κυμαίνονται στο 1 δισ., στην Ελλάδα σύμφωνα με την υπηρεσία Monitor της εταιρίας ερευνών Sidebar, με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από την κίνηση του Μαΐου του 2013 οι χρήστες έφτασαν στους 4.633.091 όταν τον Μάιο του 2012 ήταν 1,05 εκατ.

Σημειωτέον πως οι μέχρι τότε εκτιμήσεις έκαναν λόγο για τουλάχιστον 3 εκατ. χρήστες του Facebook στην Ελλάδα, οπότε το νούμερο που αναφέρει η Sidebar για τον Μάιο του 2012 φαντάζει ιδιαίτερα μικρό. Από την άλλη, τα 4,6 εκατ. χρήστες που αναφέρονται για την περσινή χρονιά είναι πολύ μεγάλο νούμερο και δείχνει τη δυναμική του μέσου. Αντίστοιχα, υψηλή αύξηση είχαμε και στον αριθμό των posts στο Facebook που έφθασαν στα 447.240.

ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ;

Αυτοί οι αριθμοί είναι άκρως εντυπωσιακοί είναι όμως αληθινοί; Αυτό προσπάθησε να καταγράψει η εταιρία διαδικτυακών υπηρεσιών Incapsula, η οποία παρουσίασε τον Δεκέμβρη του 2013 ένα άκρως ενδιαφέρον εύρημα: Το 61,5% της κίνησης του διαδικτύου προέρχεται από bots (διαδικτυακά ρομπότ) κι όχι από κανονικούς ανθρώπους.

Όπως και να χει πάντως ένα είναι σίγουρο. Τα αποτελέσματα των εκλογών θα βγουν από τις ψήφους και όχι από τα likes...

Πηγή: Εφ. Ελευθερία
(Κ.Γκιάστας)