Βαθμολογία

Οι Ελληνες περιορίζουν τα γραπτά μηνύματα

Στην αυξημένη χρήση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter) και των διαδικτυακών πλατφορμών επικοινωνίας, όπως το WhatsApp, και λιγότερο στην οικονομική κρίση αποδίδεται η σημαντική πτώση που παρατηρείται από το 2010 και έπειτα στον αριθμό των σύντομων γραπτών μηνυμάτων (SMS) που στέλνουν οι Έλληνες χρήστες κινητών τηλεφώνων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην επισκόπηση αγορών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το 2012 απεστάλησαν 7,3 δισ. SMS, σημειώνοντας πτώση 14,2% σε σχέση με τα 8,5 δισ. γραπτά μηνύματα που είχαν αποσταλεί το 2011. Σημειωτέον πως και το 2011 υπήρχε πτώση της τάξεως του 13,2% σε σχέση με το 2010, όταν και η αποστολή SMS είχε φθάσει στο ζενίθ της με την αποστολή 9,8 δισ. γραπτών μηνυμάτων από τους πελάτες και των τριών δικτύων κινητής τηλεφωνίας (Cosmote, Vodafone, Wind).

Νεαρές ηλικίες

Η ΕΕΤΤ αποδίδει την πτώση στην αυξανόμενη χρήση εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες προσφέρουν δωρεάν ανταλλαγή μηνυμάτων, εφόσον οι δύο «συνομιλητές» διαθέτουν smartphone και έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο είτε μέσω του δικτύου κινητής είτε μέσω WiFi. Το φαινόμενο αυτό είναι πολύ πιο έντονο στις νεαρές ηλικίες, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι η πτώση στην αποστολή SMS προέρχεται αποκλειστικά από τους κατόχους καρτοκινητών πακέτων. Συγκεκριμένα, το 2012 εστάλησαν 5,3 δισ. SMS από καρτοκινητά (έναντι 6,9 δισ. το 2011), ενώ είναι ενδιαφέρον ότι αυξήθηκε στα 1,9 δισ. από 1,6 δισ. ο αριθμός των γραπτών μηνυμάτων που έστειλαν οι συνδρομητές συμβολαίου. Πιθανότατα, αιτία για το δεύτερο να είναι ότι τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των μηνυμάτων που περιλαμβάνουν στα προγράμματά τους.

Σημειωτέον πως αντίστοιχο φαινόμενο παρατηρείται και σε διεθνές επίπεδο, όπου η πτώση στη χρήση των σύντομων γραπτών μηνυμάτων κινείται επίσης σε διψήφια ποσοστά, γεγονός που ανησυχεί τις εταιρείες του κλάδου, καθώς τα SMS αποτελούν μία σημαντική πηγή εσόδων με καλά περιθώρια κέρδους.

MMS

Η επισκόπηση της ΕΕΤΤ περιλαμβάνει και στοιχεία για τα MMS, τα μηνύματα δηλαδή που περιλαμβάνουν και εικόνα. Μία υπηρεσία που η πραγματικότητα είναι πως αν και έκανε την εμφάνισή της πριν από περίπου 10 χρόνια δεν κατάφερε να βρει ανταπόκριση από τους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2012 εστάλησαν μόλις 20,3 εκατ. MMS έναντι 24,9 εκατ. το 2011. Το υψηλότερο νούμερο όσον αφορά στην αποστολή MMS παρατηρήθηκε το 2009 όταν στην Ελλάδα είχαν σταλεί 29,3 εκατ. αυτής της κατηγορίας.

Πηγή: Εφ. Ημερησία