Βαθμολογία

Αλαλούμ με το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στην ...Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων προσπαθεί να φορτώσει η κυβέρνηση το συνεχιζόμενο μπάχαλο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις τεράστιες ουρές που ταλαιπωρούν χιλιάδες πολίτες τις τελευταίες ημέρες.

Ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νίκος Μαυραγάνης επανήλθε και επιτέθηκε στην Ανεξάρτητη Αρχή, λέγοντας χαρακτηριστικά: «να έχουμε την παρρησία των λόγων μας, να τιμούμε τους λόγους μας, δεν τιμούν τους λόγους τους».

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών δεδομένων σε αντίθεση, με τα όσα υποστήριξαν οι Χρήστος Σπίρτζης και Νίκος Μαυραγάνης μέσω του ΣΚΑΪ, επέμεινε την Τετάρτη ότι με τις αποφάσεις της γνωμοδότησε ότι η υποβολή αίτησης μέσω διαδικτύου για την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου «δεν προσκρούει σε θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων». «Η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς» ανέφερε μάλιστα την Τετάρτη σε ανακοίνωσή της η Αρχή.

Απαντώντας, ο υφυπουργός δήλωσε ότι «μας απαγόρευσαν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής αίτησης (…) Επικαλούμαι τα έγγραφα για την αλήθεια». Τους καλέσαμε σε διάλογο, είπε μάλιστα για τα μέλη της Αρχής ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι μας είπαν ότι ‘’η αρχή δεν μετακινείται’’. «Δεν θέλουν διάλογο» σημείωσε ο Νίκος Μαυραγάνης.

Συγκαλούν νέα σύσκεψη κατόπιν εορτής

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση της Αρχής έχει φέρει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη τη στιγμή μάλιστα που κ. Μαυραγάνης παραδέχεται δημόσια τα προβλήματα του συστήματος καθώς έχουν εκδοθεί 160.000 μηνιαίες ηλεκτρονικές κάρτες, όταν κατά μέσο όρο εκδίδονται 250.000 μηνιαίες κάρτες, με αποτέλεσμα την παράταση ισχύος των παλαιών καρτών έως τις 15 Νοεμβρίου.

Για το λόγο αυτό το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε αύριο Παρασκευή στις 2 μμ, σε δημόσια συνάντηση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο εταιρεία του ΑΣΣΚ, τους φορείς δηλαδή που συμμετείχαν στις συζητήσεις για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τον τρόπο έκδοσης του, προκειμένου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του, έστω και τώρα, η Αρχή να δηλώσει δημόσια εάν επιτρέπει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης με τη διεύθυνση των πολιτών και τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία, ώστε να μπορεί να αποσταλεί ταχυδρομικά η «έξυπνη κάρτα», χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών, όπως το υπουργείο είχε ενημερωθεί από τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο, με βάση τις γνωμοδοτήσεις 1 και 4 / 2017 της ίδιας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

«Ποτέ δεν είναι αργά» τονίζει το υπουργείο προσθέτοντας: «Όταν η χρήση των δεδομένων αυτών επιτρέπεται σε ιδιωτικούς φορείς (τράπεζες, εταιρείες τηλεφωνίας κ.λπ.), να επιτρέπεται και στους φορείς του ελληνικού δημοσίου».

Τι υποστηρίζει η Αρχή

Όπως σημειώνει η Αρχή, ύστερα από συστηματική συνεργασία με εκπροσώπους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), «όπως άλλωστε προκύπτει από τις Γνωμοδοτήσεις υπ’ αρ. 1/2017 και 4/2017, γνωμοδότησε θετικά επί της τελικώς υποβληθείσας γνωστοποίησης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου)».

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως «όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής -μέσω διαδικτύου- υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτή περιγράφεται στην ως άνω γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ, η Αρχή έκρινε, σύμφωνα με τη Σκέψη 4, σελ. 14 της Γνωμοδότησης 4/2017, ότι αυτή ‘δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων’. Συνεπώς, η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς»!

Βάλλοντας κατά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η Αρχή διευκρινίζει σε κάθε περίπτωση «ότι είναι αρμόδια να γνωμοδοτεί για κάθε ρύθμιση που αφορά στην επεξεργασία και προστασία προσωπικών δεδομένων (άρθρο 19, παρ. 1, στοιχ. θ’ του ν.2472/1997). Σε αυτό το πλαίσιο, η Αρχή δεν δύναται να παρεμβαίνει στην υλοποίηση συστημάτων και στις επιχειρησιακές επιλογές, τα οποία εκφεύγουν του πεδίου αρμοδιοτήτων της».

πηγή: thetoc.gr