Μπορεί τα social media να μας προσφέρουν τη δυνατότητα να παραμένουμε σε επαφή με τους φίλους μας και να μοιραζόμαστε ευχάριστες αναμνήσεις, ωστόσο η ζήλια για τις online δημοσιεύσεις των διαδικτυακών μας επαφών προκαλεί τελικώς αρνητικά συναισθήματα σε πολλούς ανθρώπους, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας Kaspersky Lab.
Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 16.750 άτομα απ’ όλον τον κόσμο, το «κυνήγι» των likes διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία αρνητικών συναισθημάτων, με την πλειοψηφία των ανθρώπων να αισθάνονται άσχημα ή να νιώθουν αναστατωμένοι όταν δεν συγκεντρώνουν όσα «μου αρέσει» επιθυμούν για κάποια δημοσίευσή τους. Παράλληλα, το 42% δηλώνει ότι αισθάνεται ζήλια όταν οι φίλοι του συγκεντρώνουν περισσότερα likes, ενώ η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι αισθάνονται ζήλια όταν βλέπουν τις φαινομενικά πιο ευτυχισμένες ζωές φίλων τους στα social media.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της Kaspersky Lab, οι περισσότεροι άνθρωποι (65%) χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να μένουν σε επαφή με φίλους και συναδέλφους και να βλέπουν διασκεδαστικές και αστείες δημοσιεύσεις (60%). Αφιερώνουν επίσης ένα σημαντικό χρονικό διάστημα για τη δημιουργία ψηφιακών προφίλ και το τροφοδοτούν με όλα τα είδη των θετικών στιγμών, σημειώνοντας τα πράγματα που τους κάνουν να χαμογελούν (61%), και ενημερώνοντας τα δίκτυά τους για τις υπέροχες στιγμές που περνούν κατά τη διάρκεια των εορτών και των διακοπών (43%) τους.
Κατά την έρευνα, ωστόσο, το 72% των ανθρώπων ενοχλείται από τις διαφημίσεις που διακόπτουν τις online επικοινωνίες τους, ενώ παρά την επιθυμία τους να αισθανθούν καλά από τις αλληλεπιδράσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν οι χρήστες του Διαδικτύου βλέπουν τις ευτυχισμένες δημοσιεύσεις των φίλων τους σχετικά με διακοπές, χόμπι και πάρτι, συχνά μένουν με την πικρή αίσθηση ότι οι άλλοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη ζωή περισσότερο από τους ίδιους.
Για παράδειγμα, το 59% δήλωσε πως αισθάνθηκε δυσαρεστημένο όταν είδε δημοσιεύσεις φίλων του από ένα πάρτι στο οποίο δεν είχε προσκληθεί, ενώ το 45% αποκάλυψε ότι οι ευτυχισμένες φωτογραφίες των φίλων του από τις διακοπές τους είχαν αρνητική επίδραση επάνω του. Επιπλέον, το 37% παραδέχτηκε επίσης ότι η αναδρομή σε παλιές, ευτυχισμένες δημοσιεύσεις του μπορεί να του δημιουργήσει την αίσθηση ότι το παρελθόν του ήταν καλύτερο από την τωρινή του ζωή.
«Η σχέση μας με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει εξελιχθεί σε έναν φαύλο κύκλο. Θέλουμε να εισέλθουμε στις αγαπημένες μας κοινωνικές πλατφόρμες για μοιραστούμε με όλες τις επαφές μας τα θετικά πράγματα που κάνουμε και τα οποία μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά», σχολίασε ο Evgeny Chereshnev, επικεφαλής των Social Media της Kaspersky Lab. «Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι ο καθένας κάνει το ίδιο πράγμα, έτσι όταν συνδεόμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βομβαρδιζόμαστε με εικόνες και δημοσιεύσεις φίλων μας που διασκεδάζουν. Και φαίνεται σαν να απολαμβάνουν τη ζωή περισσότερο από εμάς. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί αυτό αφήνει στους ανθρώπους το αίσθημα της θλίψης και γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν σκεφτεί να εγκαταλείψουν εντελώς τα social media. Η δυσκολία έγκειται στο ότι οι άνθρωποι αισθάνονται παγιδευμένοι, επειδή τόσες πολλές από τις πολύτιμες αναμνήσεις τους είναι αποθηκευμένες στα social media και δεν θέλουν να χάσουν την πρόσβαση τους σε αυτές», πρόσθεσε ο ίδιος.
Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, η Kaspersky Lab αναπτύσσει μία νέα εφαρμογή, το FFForget, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν αντίγραφα ασφαλείας όλων των αναμνήσεων τους από τα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούν και να τα κρατούν σε μία ασφαλή, κρυπτογραφημένη «αποθήκη», καθιστώντας τους χρήστες «ελεύθερους» να αφήσουν οποιοδήποτε δίκτυο, όποτε το επιθυμούν οι ίδιοι, χωρίς να χάσουν την ψηφιακή τους ζωή.
naftempotriki.gr