Βαθμολογία

Θετικές οι εντυπώσεις του Mikel στο Ντουμπάι

Διεθνή παρουσία απέκτησε εδώ και λίγες ημέρες η Mikel καθώς άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Ντουμπάι. Το καφέ βρίσκεται στην Jumeirah Road, έναν από τους πιο ακριβούς δρόμους της πρωτεύουσας του Εμιράτου, και όπως αναφέρει στο news247 η υπεύθυνη Ανάπτυξης της αλυσίδας, Χρύσα Γερολυμάτου, τα πρώτα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά καθώς υπάρχει από τους ντόπιους θετική ανταπόκριση στην γεύσεις των Mikel.

Η επέκταση έχει γίνει μέσω franchise με τοπική εταιρεία η οποία ήδη βρίσκεται στην φάση κατασκευής τριών ακόμη Mikel τόσο στο Ντουμπάι όσο και σε άλλα Εμιράτα. Σύμφωνα με την κα. Γερολυμάτου ενδιαφέρον και από άλλες χώρες του Αραβικού Κόλπου όμως η επόμενη χώρα στην οποία θα επεκταθεί, εκτιμάται ότι θα είναι κάποια του Δυτικού Κόσμου. Συγκεκριμένα η υπεύθυνη Ανάπτυξης της αλυσίδας και σύζυγος του δημιουργού των Mikel Λευτέρη Κυριακίδη, ανέφερε ότι εντός του 2016 θα έχει ξεκινήσει η λειτουργία σε μία από τις Γερμανία, Βρετανία ή ΗΠΑ (Νέα Υόρκη). Και στις τρεις χώρες έχουν προχωρήσει σε τυπικές διαδικασίες (π.χ. κατοχύρωση σήματος) δεν έχουν υπογράψει ακόμη με τοπικούς συνεργάτες που θα αναλάβουν την ανάπτυξη της αλυσίδας στις συγκεκριμένες αγορές.

Σε ότι αφορά στην Ελλάδα το βασικό στοίχημα είναι η επέκταση του νέου concept Mikel Cantina το οποίο αριθμεί ήδη 10 σημεία σε διάφορα σημεία της Ελλάδας (Λάρισα, Ναύπλιο, Άγιο Στέφανο, Χαλκιδική, Ηγουμενίτσα κ.α.). Ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο από την Λάρισα και αφορά καταστήματα μικρού μεγέθους με το εικαστικό καντίνας. Το κόστος είναι της τάξης των 60.000 ευρώ και απευθύνεται επενδυτικά κυρίως σε οικογένειες καθώς μπορεί να “τρέξει” με το ελάχιστο δυνατόν προσωπικό. Το news247 ρώτησε την κα. Γερολυμάτου σχετικά με το κλείσιμο ορισμένων καταστημάτων Mikel.

Όπως ανέφερε είναι απόλυτα φυσιολογικό για μία αλυσίδα τέτοιου μεγέθους να υπάρχουν προβλήματα με το 5-10 % των καταστημάτων όμως στην περίπτωση τους ο αριθμός είναι πολύ χαμηλότερος. Συγκεκριμένα κάποια καταστήματα που έκλεισαν αφορούσαν μετεγκαταστάσεις (Θεσσαλονίκη, Μαρούσι και Πάτρα όπου στην τελευταία περίπτωση ο franchisee το άνοιξε σε Αθήνα), δύο αλλαγές franchisee (Βριλήσσια, Άλιμο) σε τρίτους λόγους σε σχέση με τον πορεία των καταστημάτων (σ.σ. Συμφωνία μεταξύ των μετόχων και μετανάστευση) και σε μία ακόμη περίπτωση όπου franchisee επέστρεψε το κατάστημα στην εταιρεία υπήρχαν λόγοι υγείας.

Σύμφωνα με την κα. Γερολυμάτου σίγουρα υπάρχουν καταστήματα τα οποία δεν λειτουργούν με το ίδιο περιθώριο κέρδους όπως πριν από χρόνια καθώς δεν είναι ίδιο και το εισόδημα των καταναλωτών αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα καταστήματα και η επένδυση δεν είναι κερδοφόρα.

news247.gr