Βαθμολογία

Ανθίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα

Ανθίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα και οι αγορές των Ελλήνων καταναλωτών στο Διαδίκτυο εντάσσεται για τα καλά στην καθημερινότητα των πολιτών. Ενδεικτικό είναι ότι η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατά 10% το 2015 σε σχέση με το 2014. Μάλιστα, κόντρα στην οικονομική κρίση και στους κεφαλαιακούς περιορισμούς - ή ίσως και εξαιτίας αυτών των παραγόντων - οι Έλληνες θα συνεχίσουν να στρέφονται και το 2016 προς τις ηλεκτρονικές αγορές.

Η ετήσια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγράφει μια ουσιαστική ανάπτυξη το 2015 και θετικές προοπτικές για το 2016. Σύμφωνα με την έρευνα, το 43% των Ελλήνων εκτιμά ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% αναφέρει το αντίθετο.

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2015 σε σχέση με το 2014 είναι εμφανής, καθώς καταγράφεται συνολική αύξηση 5% στον αριθμό των online προϊοντικών κατηγοριών. Επιπλέον, για το 25% των online καταναλωτών οι αγορές μέσω Internet αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω από το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014 αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών.

Η φετινή έρευνα διακρίνει ξεκάθαρα την τάση αξιοποίησης των smartphones στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί applications για τη διευκόλυνση των αγορών τους και το 11% κάνει download applications που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων. Μάλιστα, για πρώτη φορά το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι στην τέταρτη θέση με 60%.

Στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet για το 2015 περιλαμβάνονται δυο υπηρεσίες, που υποστηρίζουν τις online αγορές: έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%), με μια σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014 λόγω, κυρίως, των capital controls.

Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που επηρεάζουν θετικά την εμπιστοσύνη τους και τους κερδίζουν ως πελάτες καλύπτουν, πλέον, ένα ευρύ φάσμα και είναι: ο ασφαλής τρόπος πληρωμής από γνωστό φορέα (46%), χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), εύχρηστο και γρήγορο στην πλοήγηση site (37%), ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), καλές κριτικές σε sites/blogs (32%) στις τρεις πρώτες θέσεις.