Βαθμολογία

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για ΙΧ

Μέσα στα επόμενα 24ωρα το οικονομικό επιτελείο οριστικοποιεί τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στα φετινά τέλη κυκλοφορίας. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι χαμένοι των αλλαγών θα είναι όσοι απέκτησαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά αυτοκίνητο άνω των 1.400 κυβικώνκαθώς θα υπάρξει αύξηση των τελών κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες τους.

Την ίδια ώρα όπως αποκάλυψε το enikonomia.gr το μέτρο της απόσυρσης δεν πρόκειται να συνεχιστεί το 2016. Τα πρόσθετα, έσοδα που θα προκύψουν από την αύξηση των τελών για τα οχήματα της παραπάνω κατηγορίας σχεδιάζεται να δοθούν ως μειώσεις των τελών για τους ιδιοκτήτες ΙΧ ηλικίας άνω των 5 ετών και πάνω από ένα όριο κυβισμού (π.χ. τα 1.600 ευρώ).

Η βασική αλλαγή που έρχεται είναι η θέσπιση κριτηρίου κυβισμού στην πρώτη κλίμακα, δηλαδή στα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Η κλίμακα θα προβλέπει την επιβολή πρόσθετου τέλους κυκλοφορίας για τα οχήματα άνω των 1.400 κυβικών. Το ποσοστό της αύξησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Για παράδειγμα θα επιβαρυνθούν με πρόσθετα τέλη οχήματα 1.600 κυβικών που σήμερα οι ιδιοκτήτες τους καταβάλλουν μηδενικά τέλη επειδή εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από 100 γραμμάρια ή τέλη που δεν ξεπερνούν τα 130 ευρώ.

Η δεύτερη αλλαγή που έρχεται είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τη δεύτερη κλίμακα και είναι από ένα όριο κυβισμού και πάνω.

Για παράδειγμα ένας φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του ένα όχημα 2.000 κυβικών καταβάλλει σήμερα 660 ευρώ και μετά τις αλλαγές αναμένεται να δει μείωση. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να έχουν μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα, δηλαδή να μην υπάρχει ούτε επιβάρυνση αλλά ούτε και ελάφρυνση συνολικά στους φορολογούμενους από τα τέλη.

ΠΗΓΗ: Capital