Βαθμολογία

Κλειστά 272 σχολεία!

Στο ακριτικό Καστελλόριζο τα σχολεία δεν έχουν δάσκαλο και ουσιαστικά δεν λειτούργησαν χθες. Ούτε στην Τέλενδο ούτε στη Χάλκη ούτε στο Αγαθονήσι.

Η κατάσταση είναι ίδια σε 37 σχολεία στον νομό Ηρακλείου, 52 σχολεία των Κυκλάδων, 35 της Εύβοιας. Στο... 272 σταμάτησε τελικά η καταμέτρηση των σχολείων σε όλη τη χώρα που παρέμειναν χθες κλειστά, καταδεικνύοντας την κατάντια του ελληνικού κράτους. «Τι να πω; Νομίζω ότι και μόνον το γεγονός ότι το σχολείο δεν έχει δάσκαλο τα λέει όλα για το ενδιαφέρον και την ετοιμότητα του υπουργείου Παιδείας να είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του», δήλωσε, μιλώντας χθες στην «Κ», ο αντιδήμαρχος του Αγαθονησίου Ιωάννης Κανέλλης. Συνολικά, τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι περίπου 14.500, δηλαδή πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις για 14.000. Μαζί με τα κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο συνολικός αριθμός των κενών ξεπερνάει τις 21.000.

Ειδικότερα, χθες, πρώτη ημέρα μαθημάτων μετά τον αγιασμό της Παρασκευής, ανεδείχθη το πραγματικό πρόβλημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, συνολικά 272 νηπιαγωγεία, δημοτικά και σχολεία ειδικής αγωγής δεν έχουν εκπαιδευτικούς και δεν μπορούν να λειτουργήσουν.

Με βάση τα στοιχεία του Βασίλη Παληγιάννη, αιρετού εκπροσώπου στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 14.499. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 10.796 ελλείψεις σε δημοτικά και νηπιαγωγεία (3.640 δάσκαλοι, 1.660 νηπιαγωγοί, 1.161 αγγλικών και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων), 1.822 σε σχολεία ειδικής αγωγής και 1.881 ελλείψεις στα τμήματα παράλληλης στήριξης. Ως προς τις ελλείψεις ανά περιφέρεια και νομό, ενδεικτικά στον νομό Ηρακλείου λείπουν 305 δάσκαλοι και 202 νηπιαγωγοί, στη Δυτική Αττική 281 δάσκαλοι και 69 νηπιαγωγοί, στην Αιτωλοακαρνανία 280 δάσκαλοι και 131 νηπιαγωγοί.

Οπως ανέφερε μιλώντας χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, τα προβλήματα οφείλονται στους μηδενικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια (την τελευταία πενταετία έχουν συνταξιοδοτηθεί 8.500 εκπαιδευτικοί και έχουν προσληφθεί μόνο 850, και κανείς την τελευταία διετία) και στον εξαιρετικά κακό σχεδιασμό από τη φετινή, προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. «Τα δεδομένα αυτά δεν τιμούν την εκπαίδευση. Η παραπομπή των προβλημάτων στο μέλλον έχει αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα», δήλωσε ο κ. Κικινής.

Για το θέμα, χθες, ο τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. Θεόδωρος Φορτσάκης είχε συνάντηση με εκπροσώπους αναπληρωτών στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ. Ο κ. Φορτσάκης παρομοίασε τα προβλήματα στην ελληνική εκπαίδευση με Λερναία Υδρα, καταγγέλλοντας ότι υπάρχει εικόνα διάλυσης και στα δημόσια ΙΕΚ. Οπως δήλωσε, μόλις χθες ανακοινώθηκαν «με προχειρότητα οι ειδικότητες από τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης, με αποτέλεσμα να έχουν καθυστερήσει η υποβολή αιτήσεων των ενδιαφερομένων και η επιλογή των σπουδαστών. Παράλληλα, δεν έχει ακόμη κινηθεί η διαδικασία για την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού. Πρόκειται για σοβαρές καθυστερήσεις, που απειλούν με διάλυση τα δημόσια ΙΕΚ, καθώς δημιουργούνται αμφιβολίες για το κατά πόσον είναι εφικτή η κάλυψη της ελάχιστης απαιτούμενης διάρκειας μαθημάτων ανά εξάμηνο».

Η Καθημερινή
(Απόστολος Λακάσας)