Βαθμολογία

«Κρίση; Ποια κρίση;»

Με τίτλο «Κρίση; Ποια κρίση;» το κινηματογραφικό περιοδικό Variety πραγματοποιεί αφιέρωμα στους έλληνες παραγωγούς ταινιών που «υψώνουν το ανάστημά τους στην οικονομική αναταραχή».

Την ώρα που ο κόσμος παρακολουθεί την Ελλάδα και αναρωτιέται εάν η οικονομία της θα καταρρεύσει, υπάρχουν ξεκάθαρα σημάδια ότι οι έλληνες παραγωγοί παλεύουν να σταθούν όρθιοι, σημειώνει το περιοδικό της βιομηχανίας του θεάματος.

«Οι δημιουργικοί χυμοί που εδώ και καιρό έχουν δημιουργηθεί από την κρίση της χώρας, κινούνταν στο πρόσφατο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι στην Τσεχία -το οποίο παραδοσιακά επικεντρώνεται σε ταινίες από το τρίγωνο των Βαλκανίων και σε χώρες από το πρώην σοβιετικό μπλοκ» προσθέτει το Variety.

Ως παραδείγματα σημειώνει το Park της Σοφίας Εξάρχου που κέρδισε πρώτο βραβείο Work in Progress στο Κάρλοβι Βάρι, την παρουσία δύο ελληνίδων σκηνοθετών στην πρωτοβουλία Future Frame του European Film Promotion και τις θετικές κριτικές που απέσπασε το The Blast του Σύλλα Τζουμέρκα.

«Το κάναμε με πολύ μικρό προϋπολογισμό. Είπαμε: "Ας γυρίσουμε την ταινία και ας βρούμε τα χρήματα για να την ολοκληρώσουμε μετά. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε τώρα» δηλώνει στο περιοδικό η παραγωγός Αμάντα Λιβανού.

«Χρειάστηκε να βρούμε πολύ δημιουργικούς τρόπους για να γυρίσουμε τις ταινίες μας» λέει ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης. Ο Κ.Κοντοβράκης είναι παραγωγός της νέας ταινίας της Ελίνας Ψύκου, Ο Γιος της Σοφίας, η οποία έχει μπάτζετ 1 εκατομμυρίου ευρώ και αποτελεί συμπαραγωγή Γαλλίας, Ελλάδας, Βουλγαρίας.

«Για να γίνουν πιο δύσκολα τα πράγματα, τα γυρίσματα θα γίνουν εν μέσω capital controls που περιορίζουν τις αναλήψεις μετρητών στην Ελλάδα» σημειώνει το περιοδικό.

Ο Κ.Κοντοβράκης επισημαίνει ότι εάν η Ελλάδα έφευγε από το ευρώ, αυτό θα σήμαινε ότι θα έφευγε και από ένα ευρωπαϊκό σύστημα χρηματοδότησης ταινιών.

«Οι τελευταίοι μήνες ήταν κρίσιμοι και δραματικοί» σημειώνει ο ίδιος στο Variety. «Αλλά την ίδια στιγμή, αυτή η αβεβαιότητα μάς κάνει πιο αποφασισμένους, γιατί είναι ο μόνος τρόπος να κάνουμε τη δουλειά».

Επιμέλεια: Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΔΟΛ