Βαθμολογία

Το χρονοδιάγραμμα για τα οδικά έργα

Μέχρι το 2020 η Ελλάδα θα έχει ένα πλήρες δίκτυο, κλειστών, αυτοκινητόδρομων εφάμιλλο με αυτό πολλών χωρών της Ευρώπης, σύμφωνα με τα στοιχεία και τα χρονοδιαγράμματα του υπουργείου Μεταφορών.

Η διαδρομή Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, μήκους 750 χιλιομέτρων θα είναι πλήρως κατασκευασμένη μέσα στους επόμενους 14 μήνες και θα διανύεται σε περίπου 6 ώρες.

Μέσα στα έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί θα είναι οι σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα, η μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας και Πλατάνου αλλά και το τμήμα Στυλίδα-Ράχες.

Εντός του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η Ιονία Οδός - ο οδικός άξονας δηλαδή Αντίρριο - Ιωάννινα και το μόνο τμήμα που θα παραμένει σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση του βόρειου άκρου Ιωαννίνων - Κακαβιάς.

Ολοκληρωμένος είναι ο άξονας «Μωρέας», δηλαδή η Εθνική Οδός Κορίνθου - Καλαμάτας. Σε λίγους μήνες θα αποδοθούν στην κυκλοφορία ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιφερειακός Καλαμάτας. Στον άξονα Λαμία - Εγνατία, γνωστότερο ως Ε65 (Οδός Κεντρικής Ελλάδας) υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις.

Σε 14 μήνες θα ολοκληρωθεί το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα. Το νότιο τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα εφόσον ξεκινήσει (δεν έχει συμβεί ακόμα) θα μπορέσει να ολοκληρωθεί το 2017. Το βόρειο τμήμα Τρίκαλα - Εγνατία εφόσον βρεθεί λύση και ξεκινήσει το 2015 ίσως μπορέσει να ολοκληρωθεί μέχρι το 2018. Το 2018 αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα της Δυτικής Ολυμπίας Οδού, Πάτρα - Πύργος. Τα έργα ωστόσο δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.

Στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού προβλέπεται έως το 2016 να ολοκληρωθούν οι κάθετοι άξονες: Θεσσαλονίκη -Προμαχώνας, Θεσσαλονίκη - Κασσάνδρα, Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Αρδάνιο - Ορμένιο.

Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ