Η αύξηση της τουριστικής κίνησης, η ανοδική πορεία των εταιρικών πωλήσεων και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα έδωσαν το φετινό καλοκαίρι μια δυνατή «γκαζιά» στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς οι ταξινομήσεις των καινούργιων και μεταχειρισμένων σημειώνουν σημαντική άνοδο που άγγιξε το 27,5%!
Ειδικότερα τον Αύγουστο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 5.862 καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ το οκτάμηνο Ιανουάριος - Αύγουστος 2014 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 68.888 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 54.010 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 27,5%. Τα στοιχεία δημοσίευσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή και αποτυπώνουν την τροχιά ανάκαμψης στην οποία βρίσκεται όχι μόνο η αγορά αυτοκινήτου αλλά και η ελληνική οικονομία. Οι αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων που είχαν βουλιάξει τα προηγούμενα χρόνια από την έναρξη της κρίσης, αποτελούν ισχυρή ένδειξη της ανάκαμψης.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι εταιρικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων (αλλά και των rent a car) συνεχίζουν να προπορεύονται με διαφορά από τις λιανικές πωλήσεις, καθώς από τις αρχές του έτους η συμμετοχή τους ανήλθε σε 53% από 49,8% την αντίστοιχη περίοδο του 2013 (τα ποσοστά αφορούν το πρώτο επτάμηνο του 2014). Το 95% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων αφορά μοντέλα μικρά και μικρομεσαία, με κινητήρα έως 1.600 κυβικά εκατοστά.
Φουλάρουν τα ντίζελ. Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών (έξι στα 10 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα). Σύμφωνα με τον Νίκο Μαρτίνο, υπεύθυνο τύπου και δημοσίων σχέσεων της Volvo Car Ελλάς, «η άνοδος δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και στο γεγονός ότι οι έλληνες έχουν αντιληφθεί ότι δεν μπορούν να συντηρούν ένα γηρασμένο αυτοκίνητο - που πιθανόν οι βλάβες να κοστίζουν περισσότερο από ένα καινούργιο μοντέλο - με αποτέλεσμα να στρέφονται με γοργούς ρυθμούς στα καινούργια και ιδιαίτερα στα ντίζελ αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας, που έχουν πάρει σημαντικό προβάδισμα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα».
Η Toyota συνεχίζει να οδηγεί την κούρσα των πωλήσεων. Το πρώτο οκτάμηνο του 2014 η ιαπωνική φίρμα κατάφερε να πουλήσει στη χώρα μας 5.301 καινούργια ΙΧ (και 913 μεταχειρισμένα), ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Nissan με 4.553 νέα αυτοκίνητα. Την τριάδα συμπλήρωσε η VW με ποσοστό 9,1% και 4.448 νέα αυτοκίνητα, που πρωτοκυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά. To Toyota Yaris, το Opel Corsa και το Hyundai ί20 είναι τα τρία μοντέλα που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των νέων ιδιοκτητών καινούργιου αυτοκινήτου.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
(Νίκος Λιβανός)