Βαθμολογία

Γραπτός διαγωνισμός για 10.000 εκπαιδευτικούς

Για την έλλειψη προσωπικού στα σχολεία και την ανατροπή του κανονισμού 1 προς 10 που ισχύει στο δημόσιο μίλησε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό RealFM. Οπως ειχε γράψει και πριν από λίγες μέρες το e-dimosio.gr, ο υπουργος ζητησε νέο διαγωνισμό για 10.000 εκπαιδευτικούς στα σχολεία.

Μας λείπουν 10.000 μόνιμοι καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, τους οποίους φιλοδοξούμε να προσλάβουμε με διαγωνισμό που θα κάνουμε το Δεκέμβριο, εάν επιτύχουμε τώρα το Σεπτέμβριο να βγούμε από τη σχέση 1 προς 10. Ένας να μπαίνει και δέκα να συνταξιοδοτούνται. Αν το καταφέρουμε αυτό, είναι μια πολιτική ενέργεια που προϋποθέτει συμφωνία της κυβέρνησης και στη συνέχεια συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία έχουμε ήδη ξεκινήσει να συζητάμε, έχουμε ενημερώσει δηλαδή εδώ και 15 μέρες ότι πρέπει να βγούμε από το 1 προς 10 και περιμένουν αυτή την δική μας μελέτη, θα την τελειώσουμε μέσα στην εβδομάδα αυτή και το Σεπτέμβριο θα γνωρίζουμε αν τουλάχιστον του χρόνου ο Υπουργός Παιδείας, εγώ ή κάποιος άλλος όποιος θα είναι στη θέση μου, θα μιλάει από πιο ξεκούραστες θέσεις και από πιο σοβαρές θέσεις. Γιατί δεν είναι σοβαρό θέμα αυτό να το συζητάμε, δυστυχώς όμως αυτή είναι η βασική μας υποχρέωση.

Θα προσπαθήσουμε να είναι οι καθηγητές, οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι στις θέσεις τους στο μεγαλύτερο δυνατόν βαθμό. Από τώρα σας λέω ότι κατά τις σημερινές μας προβλέψεις, 500 θέσεις θα μείνουν κενές, διότι παρ' όλο τον αγώνα μας, τα 22.500 κενά τα κατεβάσαμε σε 16.500 με λιγότερες αποσπάσεις, περισσότερες παράλληλες αναθέσεις διδασκαλίας και καλύτερη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, αλλά από τις 16.500 κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε μόνο τις 16.000. Δηλαδή ξεκινάμε με 500 μείον και θα προσπαθήσουμε να είναι μόνο αυτά τα κενά μας.

Ό,τι προκύπτει τώρα από εκπαιδευτικούς που δηλώνουν επ' απειλούμενη εγκυμοσύνη, από ασθένειες που θα προκύψουν, θα κοιτάμε με μια ομάδα 1.000 αναπληρωτών που θα κρατήσουμε ως ετοιμοπόλεμους, να καλύπτουμε αυτά τα κενά που θα προκύπτουν.

Εάν την Πέμπτη δεν είναι όπως τουλάχιστον οργανώνουμε τα πράγματα εμείς, στα δημοτικά όλα τα παιδιά με δασκάλους, αν όχι με όλους την πρώτη εβδομάδα, αλλά πάντως με δασκάλους, όχι αδέσποτα παιδιά, παιδιά που μένουν στο δρόμο επειδή δεν πήγε δάσκαλος και κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή που δύνανται να καλύπτονται τις επόμενες εβδομάδες, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα, έχουμε πετύχει.

Εάν δείτε παιδάκια όπου πάνε στο σχολείο και δεν υπάρχει δάσκαλος, εκεί νομίζω ότι το υπουργείο απέτυχε και αυτό θα είναι πολύ οδυνηρό.

Έχουμε συχνές ανανεώσεις, πολυετείς ανανεώσεις της προσαρμογής. Είπαμε φέτος λοιπόν φτάνει τόσα χρόνια, όποιος δεν προσαρμόστηκε 31 Ιουνίου δεν θα ξανανοίξει. Και μετά άρχισε μια αλληλογραφία από τις αρχές Ιουλίου που κρατεί ακόμη και μέχρι σήμερα, ενώ αρχίζουν οι εγγραφές ανάμεσα σε ένα οργανισμό που εποπτεύουμε, δεν θέλω να πω το όνομά του, και στη διοίκηση εδώ τη δική μας του Υπουργείου που δεν έχει ακόμη καταλήξει δυο μήνες. Έντεκα σχολεία δεν είχαν προσαρμοστεί. Έντεκα τέτοια κολέγια. Εγώ θα πήγαινα με ένα μηχανάκι να τα ελέγξω, αντί να αλληλογραφώ. Δεν πήγαν όμως.

Εάν μέχρι τέλος της εβδομάδος δεν έχει γίνει ο έλεγχος, θα ξηλώσω όλη την ηγεσία αυτού του οργανισμού και θα κάνω μόνος μου τον έλεγχο. Δεύτερον, έχουμε τέτοιους οργανισμούς που λειτουργούν ενώ δεν έχουν –δεν το ξέρω για τη φορολογική ενημερότητα, μη κάνω λάθη- ασφαλιστική ενημερότητα. Δίχως ασφαλιστική ενημερότητα δεν μπορείς να λειτουργείς. Εδώ δεν πουλάς ένα οποιοδήποτε προϊόν. Εδώ καλείς παιδιά να τα μορφώσεις. Στην εποχή που ζούμε όλοι χρωστάνε και όλοι περιμένουν ρυθμίσεις.

Πηγή: e-dimosio.gr