Βαθμολογία

Ανοίγουν οι πίνακες των αναπληρωτών

Ξεκλειδώνουν σε λίγες ημέρες οι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών ύστερα από τέσσερα ολόκληρα χρόνια, προκειμένου να μοριοδοτούνται εις διπλούν όσοι επιλέγουν να υπηρετήσουν σε δυσπρόσιτες περιοχές.

Με νομοσχέδιο που φέρνει στη Βουλή μεθαύριο Τετάρτη ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος - επιβεβαιώνοντας πλήρως αποκλειστικό ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» που δημοσιεύτηκε στις 14 Ιουλίου - ανοίγει ξανά ο πίνακας αναπληρωτών εκπαιδευτικών ο οποίος παρέμενε κλειδωμένος από τις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε δεν προσμετράται η προϋπηρεσία τους.

Διπλά μόρια θα λαμβάνουν και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε δυσπρόσιτα, με την υποχρέωση όμως να παραμείνουν εκεί τουλάχιστον για δύο χρόνια και με απαγόρευση μετάθεσης ή απόσπασης, προκειμένου να μην ξαναδημιουργηθούν φαινόμενα εκπαιδευτικών-φαντασμάτων, όπως λ.χ. στον ακριτικό Αϊ-Στράτη.

Το άνοιγμα του πίνακα αναπληρωτών, σύμφωνα με την αρχική διατύπωση του σχετικού άρθρου, δεν έχει αναδρομική ισχύ όπως ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί. Δηλαδή όσοι εργάστηκαν τα 4 προηγούμενα χρόνια δεν θα λάβουν πρόσθετα μόρια, εφόσον όμως προσληφθούν εφέτος τα μόρια που θα λάβουν - και θα είναι διπλά στην περίπτωση υπηρεσίας σε δυσπρόσιτα - θα προστεθούν σε αυτά που είχαν όταν κλείδωσε ο πίνακας.

Ομως στις 29 Αυγούστου ο Ανδρέας Λοβέρδος, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Θράκη, έκανε την εξής δήλωση: «Από εδώ και εμπρός πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην εκπαίδευση από το 2012 ώς το 2014. Δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία αφού θα λάβουμε υπόψη ότι το 2012 δεν έγινε, όπως προβλεπόταν, διαγωνισμός του ΑΣΕΠ». Αλλά στις 6 Αυγούστου ο ίδιος είχε αναρτήσει στο facebook: «Διαπιστώνω πως όλοι οι φορείς και όσα κόμματα πήραν τον λόγο (σ.σ. στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής) προτείνουν να ξεκλειδώσουν οι πίνακες του 2010. Θα το κάνουμε χωρίς αναδρομική ισχύ».

Η ΔΙΑΤΑΞΗ

Τι ακριβώς θα ισχύσει, θα φανεί μεθαύριο, ωστόσο η σχετική διάταξη του νόμου, όπως ήταν δημοσιοποιημένη χθες, αναφέρει τα εξής:

«Από το σχολικό έτος 2014-2015 ο χρόνος πραγµατικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας µόνιµων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δηµόσιες σχολικές µονάδες, οι οποίες κατά τις οικείες διατάξεις ανήκουν στις κατηγορίες µοριοδότησης Θ' και Ι' για την Πρωτοβάθµια Εκπαίδευση, ΙΑ' και ΙΒ' για τη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδηµία και στην Πατµιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, υπολογίζεται στο διπλάσιο για τον προσδιορισµό των µονάδων συνθηκών διαβίωσης, εφόσον έχει διαρκέσει τουλάχιστον δύο διδακτικά έτη. Αν διαπιστωθεί αδυναµία κάλυψης των οργανικών κενών των σχολικών µονάδων των ανωτέρω κατηγοριών κατά τις γενικές διατάξεις, γίνονται δεκτές αιτήσεις εκπαιδευτικών για διορισµό στις εν λόγω σχολικές µονάδες κατά τη σειρά κατάταξής τους στους ισχύοντες πίνακες.

Οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται σε εφαρµογή των προβλέψεων του άρθρου αυτού δεσµεύονται να υπηρετήσουν στις οικείες σχολικές µονάδες επί µία τουλάχιστον συνεχή διετία. Απαγορεύεται απόλυτα και για οποιονδήποτε λόγο η απόσπαση, µετάθεση, µετάταξη ή µετακίνησή τους από τις µονάδες αυτές». Ανάλογη είναι και η διατύπωση για τους αναπληρωτές - χωρίς την προυπόθεση της υποχρεωτικής διετίας βέβαια. Και καταλήγει: «Το άρθρο αυτό ισχύει από την 1/8/2014».

Επίσης, δίνεται δυνατότητα πρόσληψης και αναπληρωτών με αναπηρίες: «Για το σχολικό έτος 2014-2015 µπορούν να προσλαµβάνονται ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη Γενική Εκπαίδευση, σε ποσοστό 5% κατά προτεραιότητα σε κάθε κλάδο και ειδικότητα, άτοµα που είναι ικανά για εκπαιδευτικό έργο και έχουν αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω, η οποία βεβαιώνεται µε πιστοποιητικό του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας, και δεν συµπεριλαµβάνει παθήσεις ψυχικών διαταραχών σε οποιοδήποτε ποσοστό. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν µπορούν να τοποθετούνται σε ποσοστό άνω του 15% ανά σχολική µονάδα».

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ «ΠΡΩΗΝ»

Με το ίδιο νομοσχέδιο ιδρύεται για πρώτη φορά συμβούλιο πρώην υπουργών Παιδείας, το ΣΕΠΟΠ - Συµβούλιο Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία. Μέλη του - με οικειοθελή συμμετοχή - θα είναι όλοι όσοι έχουν διατελέσει υπουργοί µε αρµοδιότητα την παιδεία και πρόεδρός του ο εκάστοτε υπουργός. Το ΣΕΠΟΠ θα λειτουργεί ως άτυπο συµβουλευτικό όργανο με σκοπό την υποστήριξη του υπουργείου στην άσκηση της πολιτικής για την παιδεία. Στόχος είναι να υπάρχει συνέχεια στην εκπαιδευτική πολιτική ώστε να αποφεύγονται τα γνωστά ράβε - ξήλωνε.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
(Νίκος Μάστορας)