Βαθμολογία

Τρεις λύσεις για τα διόδια Μοσχοχωρίου

Τρεις είναι οι λύσεις για το πρόβλημα των διοδίων Μοσχοχωρίου, η ακριβή τιμή των οποίων, αναγκάζει τους οδηγούς, ειδικά των φορτηγών να χρησιμοποιούν την παλιά εθνική Βόλου – Λάρισας, με δυσάρεστες μερικές φορές συνέπειες, όπως το τροχαίο δυστύχημα, την περασμένη εβδομάδα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους ένας 20χρονος από το Ριζόμυλο και δύο αδελφές 18 και 21 χρονών από το Στεφανοβίκειο.

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, τονίζει ότι λύση στο πρόβλημα για τον δρόμο – καρμανιόλα θα δώσει η κατάργηση των διοδίων Μοσχοχωρίου, η μεταφορά τους σε άλλο σημείο της ΠΑΘΕ ή η δραστική μείωση της τιμής τους (και ειδικά τις νυχτερινές ώρες), ώστε, κυρίως τα φορτηγά αυτοκίνητα, να κινούνται επί της ΠΑΘΕ και όχι από την παλιά εθνική οδό.

Παράσταση διαμαρτυρίας στον Υπουργό

Ο Κώστας Αγοραστός, που μίλησε στο «Ράδιο Ένα 102,5», τόνισε ότι προτίθεται να καλέσει τους βουλευτές της Μαγνησίας και της Λάρισας, για να κάνουν συνάντηση – παράσταση διαμαρτυρίας στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, προκειμένου να του ζητήσουν λύση για το θέμα των διοδίων.

Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας δήλωσε ότι το πρόβλημα ξεκινάει από το ακριβό κόστος των διοδίων και μάλιστα στην περιφερειακή ενότητα της Λάρισας που έχει τρεις σταθμούς. «Αυτό δημιουργεί εκρηκτική κατάσταση και δεδομένου ότι υπάρχουν παράδρομοι, με εύκολη προσβασιμότητα προς την παλιά εθνική οδό (που όμως δεν είναι αυτοκινητόδρομος) και ήδη έχω πει στους κ.κ. Ράιχεμπαχ και Χρυσοχοΐδη, που είχαν επισκεφθεί τις σήραγγες των Τεμπών, ότι πρέπει να καταργηθούν ή να μεταφερθούν σε άλλη θέση τα διόδια του Μοσχοχωρίου, διότι είναι κοινωνικά άδικο να υπάρχουν».

Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι, αν δεν μπορούν να καταργήσουν ή να μεταφέρουν σε άλλη θέση τα διόδια Μοσχοχωρίου, ας μειώσουν κατά πολύ την τιμή, στο ένα Ευρώ και ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες.

«Αυτή τη στιγμή το πρόβλημα της παλιάς εθνικής οδού είναι τα φορτηγά και κυρίως το βράδυ. Ο δρόμος αυτός σχεδιάστηκε πριν από 50-60 χρόνια και όχι για επικαθήμενα ή συρόμενα ρυμουλκά φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ έχει γίνει τοπικός δρόμος με χαμηλή ταχύτητα», ήταν η δήλωση του κ. Αγοραστού.

Ο περιφερειάρχης επισήμανε την πρόθεσή του να συναντηθεί με τους βουλευτές της Μαγνησίας και της Λάρισας και να κλείσουν ραντεβού για να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδη. Όπως ανέφερε, η πρώτη διεκδίκηση θα είναι να τελείωσαν τα διόδια από το Μοσχοχώρι ή να μεταφερθούν αλλού, η δεύτερη δραματική μείωση της τιμής, κάτι που αν γίνει, εκτίμησε ότι όλοι θα προτιμούν την ΠΑΘΕ, καθώς κανείς δε θέλει να ρισκάρει τη ζωή του κινούμενος από την παλιά εθνική οδό.

«Έπρεπε να γίνουν αυτοκινητόδρομοι»

Αναφερόμενος για την περίοδο του 2007, που ως βουλευτής τότε της Ν.Δ. ψήφισε την παραχώρηση των δρόμων μέσω των συμβάσεων που είχαν υπογραφεί, ο Κ. Αγοραστός τόνισε ότι εκείνη την περίοδο η Ελλάδα χρειαζόταν μεγάλους αυτοκινητόδρομους, αλλά δεν έχει τα χρήματα για να γίνουν δημόσια έργα, οπότε επελέγη η λύση των συμπράξεων.

«Έπρεπε να γίνουν οι δρόμοι, σκοτωνόταν ο κόσμος σε τροχαία και η χώρα δεν είχε χρήματα να τους κάνει μόνη της και έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος», ανέφερε. Πρόσθεσε δε ότι με τις συμβάσεις του 2007 που είχε υπογράψει ο τότε υπουργός Γ. Σουφλιάς, οι δρόμοι έπρεπε να παραδοθούν ως το 2013, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε. Οι παραχωρησιούχοι ζήτησαν επιπλέον χρήματα στην πορεία κι οι συμβάσεις αναθεωρήθηκαν το 2013, που εγκρίθηκαν στη Βουλή, τόνισε, ενώ έκανε λόγο για έναν κακό τρόπο, καθώς ανέβηκε κατά πολύ η τιμή των διοδίων αυτή τη δύσκολη εποχή.

Ο Κ. Αγοραστός τόνισε ότι ήδη, ως περιφερειάρχης, έθεσε το θέμα των διοδίων στους υπουργούς Κ. Χατζηδάκη και Μιχ. Χρυσοχοΐδη, ενώ το Περιφερειακό Συμβούλιο καταψήφισε αποφάσεις για τα διόδια.

Τέλος, ανέφερε ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο ίδιος, όταν πρόκειται για κοινωνικά ζητήματα όπως αυτό των διοδίων ήταν μπροστά όταν χρειάστηκε και θα είναι ξανά.

Πηγή: magnesianews.gr