Βαθμολογία

Σκληρός ανταγωνισμός Starbucks - Mikel

Έναν σημαντικό αντίπαλο έχουν πλέον τα Starbucks στην Ελλάδα, αναγκάζοντας την εταιρεία να ρίξει τις τιμές της στους καφέδες παρά την παγκόσμια αύξηση, κι αυτό χάρη στην ελληνική αλυσίδα Mikel, γράφει σε άρθρο του το Forbes.

Αντιμέτωπα με την αύξηση του κόστους των κόκκων καφέ, τα Starbucks, σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές σε ορισμένα είδη καφέ αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με μια έκθεση της Wall Street Journal. «Από την Τρίτη, ορισμένα είδη καφέ της αμερικανικής εταιρείας Starbucks, θα αυξηθούν κατά 5 και 20 σεντς» όπως γράφει η Τζούλι Τζάργκον. «Ένα μεσαίο μέγεθος καφέ, για παράδειγμα, θα κοστίζει 2,35 δολάρια, σημειώνοντας αύξηση είτε 10 ή 20 σεντς ανάλογα με την αγορά».

Σε μία μόνο χώρα η Starbuck μειώνει τις τιμές της κι αυτή δεν είναι άλλη από την Ελλάδα. Όπως γράφει η δημοσιογράφος, σύμφωνα με τον κατάλογο του Starbucks από κατάστημα της Θεσσαλονίκης, πριν από δύο εβδομάδες, η εταιρεία μείωσε τις τιμές της σε μεγάλο βαθμό για πολλά ροφήματα καφέ. Ένας διπλός εσπρέσσο, για παράδειγμα, κοστίζει τώρα 2 ευρώ, ενώ προηγουμένως έκανε 2,60 ευρώ. Ένας espresso macchiato από 2,95 έπεσε στα 1,5 ευρώ, ενώ ένας cappuccino freddo κάνει 3,95 από 4,65 ευρώ.

Ο λόγος για την μείωση των τιμών οφείλεται στην πρόσφατη πτώση του ΦΠΑ, τον οποίο τα Starbucks θα μετακυλίσει στους πελάτες. Ωστόσο οι μειώσεις των τιμών είναι αρκετά μεγάλες, πολύ περισσότερο από ό,τι δικαιολογείται από τη μείωση του ΦΠΑ.

Οπότε κάτι άλλο συμβαίνει στην αγορά ανταγωνισμού κι αυτός είναι ο ανταγωνισμός από τα Mikel. Ξεκίνησαν το 2008, από τη Λάρισα, μια βόρεια ελληνική πόλη, γράφει το άρθρο, όπου η κατανάλωση καφέ είναι μια καθημερινή ιεροτελεστία, τα Mikel προσπάθησαν να «αναπαράγουν» το μοντέλο των Starbucks από πολλές απόψεις: άνετα καταστήματα σε κεντρικά σημεία, μια ποικιλία από καφέ και χυμούς, και καλά εκπαιδευμένους υπαλλήλους με μαύρες στολές.

Πιο συγκεκριμένα, τα Mikel φαίνεται να είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τους νέους, βοηθώντας την εξάπλωση της εταιρείας και την αλματώδη ανάπτυξή τους, νικώντας με διαφορά τα Starbucks.

Στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, τα Mikel αριθμούν ήδη 20 καταστήματα έναντι των 4 των Starbucks. Το χειρότερο ίσως είναι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, πως η ταχεία εξάπλωση της νέας αλυσίδας φαίνεται να έχει βάλει σε θέση άμυνας τα Starbucks, τροφοδοτώντας έναν πόλεμο τιμών που δεν συναντάτε σε άλλες αγορές του εξωτερικού. Τα Mikel κάνουν πολλές εκπτώσεις στα προϊόντα τους, κάτι που όπως είναι λογικό φέρνει πελάτες.

Το ερώτημα στο μυαλό κάποιων ειδικών της ελληνικής βιομηχανίας franchise είναι αν τα Starbucks θα έχουν την ίδια τύχη με τα McDonalds, ή ακόμη χειρότερα, αν τα Mikel θα ταξιδέψουν μέχρι την Αμερική, ένα θέμα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί μελλοντικά, κλείνει το δημοσίευμα.

Πηγή: ethnos.gr