Βαθμολογία

Ψώνια στα σούπερ μάρκετ με μπόνους

Σημαντική ελάφρυνση στον ετήσιο προϋπολογισμό τους μπορούν να πετύχουν τα νοικοκυριά κάνοντας χρήση των καρτών τους, πιστωτικών ή χρεωστικών, για τις αγορές τους στα σουπερμάρκετ.

Οι τράπεζες έχουν εντάξει στα προγράμματα επιβράβευσης που έχουν δημιουργήσει για τους πελάτες τους, χρήστες του «πλαστικού χρήματος», μεγάλες επιχειρήσεις από τον κλάδο των υπεραγορών, παρέχοντάς τους πρόσβαση σε ειδικές προσφορές και εκπτώσεις που βρίσκονται σε ισχύ όλη τη διάρκεια του έτους. Το μόνο που έχουν να κάνουν οι καταναλωτές είναι να αντικαταστήσουν τη χρήση των μετρητών με την κάρτα τους.

Σε γενικές γραμμές παρέχονται δύο τύποι εκπτώσεων:

α) Αμεση έκπτωση. Οι συγκεκριμένες προσφορές παρέχουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό έκπτωσης το οποίο δίνεται άμεσα τη στιγμή της αγοράς. Με τον τρόπο αυτόν ο λογαριασμός της κάρτας έρχεται μειωμένος κατά το ποσό της έκπτωσης, χωρίς να χρειαστεί ο κάτοχός της να κάνει καμία άλλη ενέργεια πέρα από τη χρήση της τη στιγμή της αγοράς.

β) Ανταμοιβή σε επόμενες αγορές. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν προγράμματα που επιβραβεύουν τον κάτοχο της κάρτας, πιστωτικής ή χρεωστικής, σε επόμενες αγορές του. Στην προκειμένη περίπτωση, ο καταναλωτής βάσει των αγορών του στο σουπερμάρκετ συγκεντρώνει ευρώ ή πόντους, τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιήσει σε επόμενες αγορές. Οι μεν πόντοι εξαργυρώνονται με αγαθά ή υπηρεσίες, ενώ τα ευρώ αφαιρούνται από το συνολικό ποσό του λογαριασμού.

Ορισμένες τράπεζες προσφέρουν συνδυαστικά έκπτωση στη στιγμή και συγκέντρωση ευρώ για επόμενες αγορές, επιμερίζοντας το κέρδος για τον καταναλωτή σε περισσότερες της μιας συναλλαγές. Για παράδειγμα, ένα νοικοκυριό που δαπανά ετησίως 6.000 ευρώ για αγορές σε σουπερμάρκετ μπορεί να κερδίσει άμεση έκπτωση 120 ευρώ και επιστροφή μετρητών για χρήση σε επόμενες αγορές ύψους 60 ευρώ, με βάση ένα πρόγραμμα επιβράβευσης που βρίσκεται σε ισχύ. Δηλαδή χωρίς να κάνει καμία αλλαγή στις συνήθειές του, κερδίζει σε ετήσια βάση 180 ευρώ μόνο από τις συναλλαγές σε σουπερμάρκετ.

Βέβαια οι προσφορές των τραπεζών δεν σταματούν στις συγκεκριμένες δαπάνες. Αν επεκταθεί η χρήση του «πλαστικού» χρήματος και σε άλλες επιχειρήσεις, όπως π.χ. τα πρατήρια υγρών καυσίμων, το κέρδος μπορεί να πολλαπλασιαστεί. Για παράδειγμα, με δαπάνες για πετρέλαιο θέρμανσης ύψους 1.000 ευρώ και για βενζίνη ύψους 2.000 ευρώ, κάποιος μπορεί να κερδίσει επιπλέον 90 ευρώ τον χρόνο, απλά αντικαθιστώντας τα μετρητά με την κάρτα του. Οι συνεργασίες των τραπεζών είναι εκατοντάδες και επεκτείνονται σε όλους τους κλάδους. Ως εκ τούτου ο καταναλωτής ανάλογα με τις ανάγκες του θα πρέπει να βρει το προϊόν εκείνο με το οποίο μεγιστοποιεί το κέρδος του.

Κληρώσεις δωροεπιταγών

Κατά καιρούς οι μεγάλοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί Visa, Mastercard, American Express διοργανώνουν είτε σε συνεργασία με συγκεκριμένες τράπεζες είτε για όλες τις κάρτες τους που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα διαγωνισμούς με πλούσια δώρα.

Για παράδειγμα, αυτή την περίοδο «τρέχει» ένας διαγωνισμός που αφορά όλους τους κατόχους των καρτών της Mastercard σε συνεργασία με τα σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, χαρίζοντας 1.950 δωροεπιταγές αξίας 20 ευρώ. Η προωθητική ενέργεια ισχύει για όλες τις συναλλαγές, ανεξαρτήτως ύψους, που θα πραγματοποιηθούν από τις 2 Ιουνίου ως τις 15 Ιουλίου σε 233 καταστήματα με το σήμα ΑΒ Βασιλόπουλος. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής με την κάρτα, στην απόδειξη θα αναγράφεται αν έχει κερδίσει.

Προγράμματα επιβράβευσης

Τι προσφέρει κάθε τράπεζα στους πελάτες της μέσω των συνεργασιών

Τα ενεργά προγράμματα επιβράβευσης που προσφέρουν οι τράπεζες και οι συνεργασίες τους με σουπερμάρκετ είναι τα εξής:

Η Εθνική Τράπεζα έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα επιβράβευσης Go National για τις πιστωτικές κάρτες της. Με κάθε αγορά σε οποιαδήποτε από τις εκατοντάδες επιχειρήσεις που συνεργάζονται με την τράπεζα οι κάτοχοι των καρτών εξασφαλίζουν κέρδος 1% επί του ύψους της, το οποίο μπορεί να εξαργυρωθεί σε επόμενη συναλλαγή σε όλο το δίκτυο των συνεργαζόμενων εταιρειών. Παράλληλα, τα ιδιωτικά προγράμματα Go National παρέχουν επιπρόσθετο κέρδος που μπορεί να ξεπερνά ακόμη και το 20%, ανάλογα με την καμπάνια που ισχύει κάθε φορά. Εκτός όμως από αυτό το κέρδος, ο κάτοχος της κάρτας έχει άμεσες εκπτώσεις στο ποσό που πληρώνει κάθε φορά.

Η Εθνική Τράπεζα συνεργάζεται με τα σουπερμάρκετ Carrefour και προσφέρει στους κατόχους των πιστωτικών της καρτών συνολική επιστροφή μετρητών 3%. Από το ποσοστό αυτό το 2% δίνεται άμεσα στον πελάτη, αφαιρούμενο από τον λογαριασμό του, ενώ το 1% ισχύει για επόμενη συναλλαγή. Σημειώνεται ότι η προσφορά ισχύει για συναλλαγές ως 200 ευρώ και αποκλειστικά στα υπερμάρκετ Carrefour.

Η Alpha Bank επιβραβεύει τους κατόχους πιστωτικών και χρεωστικών καρτών με το σήμα bonus. Το πρόγραμμα επιβράβευσης λειτουργεί ως εξής: οι κάτοχοι των καρτών συλλέγουν πόντους σε όλες τις αγορές τους, ανεξάρτητα από το πού θα πραγματοποιηθούν, τους οποίους μπορούν να εξαργυρώσουν στη συνέχεια αποκτώντας προϊόντα και υπηρεσίες από τις συνεργαζόμενες με την τράπεζα επιχειρήσεις.

Αναλυτικότερα, κάθε 1 ευρώ αγοράς αντιστοιχεί σε 4 ή 8 πόντους ανάλογα με την κάρτα στους μεγάλους συνεργάτες της Alpha Bank, 2 ή 4 πόντους στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και 1 ή 2 πόντους οπουδήποτε αλλού. Στη συνέχεια οι πόντοι που συγκεντρώνονται μπορούν να εξαργυρωθούν, μερικώς ή ολικώς, με την αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών με έκπτωση ή χωρίς κανένα τίμημα.

Η τράπεζα συνεργάζεται με τα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, στα οποία οι πελάτες της συλλέγουν και εξαργυρώνουν πόντους στο πλαίσιο του προγράμματος επιβράβευσης. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα η τράπεζα και η συνεργαζόμενη επιχείρηση επικαιροποιούν τη λίστα με τα προϊόντα που οι πελάτες τους μπορούν να αποκτήσουν δωρεάν, εξαργυρώνοντας έναν συγκεκριμένο αριθμό πόντων με την κάρτα τους. Εξάλλου κατά καιρούς ενεργοποιούνται προσφορές που παρέχουν έκπτωση 20% στον λογαριασμό με την εξαργύρωση συγκεκριμένου αριθμού πόντων.

Η Eurobank έχει δημιουργήσει το πρόγραμμα επιβράβευσης Επιστροφή για τις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες της. Μέσω αυτού οι κάτοχοι των καρτών ψωνίζοντας σε περισσότερες από 4.500 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις συγκεντρώνουν ευρώ τα οποία αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό επί της αξίας των αγορών που πραγματοποιούνται. Τα ευρώ της επιστροφής υπολογίζονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής της κάθε επιχείρησης στο πρόγραμμα, επί της αξίας της συναλλαγής. Τα ευρώ που συγκεντρώνονται μπορούν να εξαργυρωθούν με τη μορφή έκπτωσης σε επόμενη αγορά με την κάρτα, πιστωτική ή χρεωστική, στους 12 μεγάλους συνεργάτες του προγράμματος και σε οποιαδήποτε από τις 4.500 συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Η τράπεζα έχει συνεργασία με τις ακόλουθες επιχειρήσεις από τον κλάδο των σουπερμάρκετ: Σκλαβενίτης με επιστροφή μετρητών 3%, Βερόπουλος με επιστροφή 3% και Μασούτης με 2%.

Η Τράπεζα Πειραιώς προσφέρει στους πελάτες της την πιστωτική η χρεωστική κάρτα ΑΒ Plus MasterCard, η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τα ΑΒ Βασιλόπουλος. Προσφέρει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης αγορών το οποίο συνδέεται με το πρόγραμμα πιστότητας ΑΒ Plus. Ειδικότερα, οι κάτοχοι της κάρτας κερδίζουν επιπλέον πόντους ΑΒ Plus από όλες τις αγορές σε επιχειρήσεις με το σήμα της MasterCard στην Ελλάδα και το εξωτερικό και διπλάσιους πόντους στα ΑΒ, χρησιμοποιώντας τη μαζί με την κάρτα του προγράμματος AB Plus.

Ειδικότερα, κερδίζουν:

• 1 πόντο ΑΒ Plus για κάθε 3 ευρώ αγορών στα καταστήματα AB.

• 1 πόντο ΑΒ Plus για κάθε 10 ευρώ αγορών οπουδήποτε αλλού.

• 100 πόντους καλωσορίσματος ΑΒ Plus με την πρώτη αγορά.

Οι πόντοι αυτοί αθροίζονται με τους πόντους που έχουν συγκεντρωθεί με το πρόγραμμα ΑΒ Plus. Με τη συγκέντρωση 200 πόντων, ο κάτοχος της κάρτας κερδίζει μία επιταγή έκπτωσης AB Plus αξίας 6 ευρώ.

Πηγή: Το Βήμα
(Άγης Μάρκου)