Κάθε μήνα μπαίνουν στο Facebook περί τα 1,23 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες, σύμφωνα με τη Wikipedia, η οποία επικαλείται στοιχεία της εταιρείας από το Δεκέμβρη του 2013.
Είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος για την ανάρτηση φωτογραφιών, την αναζήτηση γνωστών (αλλά και αγνώστων) και την… ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μελών του κοινωνικού μας κύκλου μέσω των γνωστών σε όλους μας «Like».
Τα «likes» στο Facebook είναι κάτι σαν το νόμισμα του συγκεκριμένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης και όπως το χρήμα σε μια οικονομία, έτσι κι αυτά… κυκλοφορούν πολύ!
Αυτό βέβαια, δε σημαίνει ότι μας «αρέσει» απαραίτητα κάθε τι που δηλώνουμε ότι μας αρέσει όταν πατάμε ένα «like», γράφει η Lauren Carter στην ιστοσελίδα thoughtcatalog.com. Σύμφωνα με την αρθρογράφο υπάρχουν πέντε είδη «likes» στο Facebook και αυτά είναι τα εξής:
1. Το «Like» της λύπησης
Στέκεται εκεί μπροστά σας στη μέση της οθόνης και είναι σαν να σας «φωνάζει»: «Σε παρακαλώ… εσύ… ναι εσύ… κάνε μου ένα like».
Και το κάνετε!
Γιατί δεν το έχει κάνει κανένας άλλος…
Γιατί θέλετε να δώσετε «χαρά» στο φίλο σας και να τον κάνετε να νιώσει ότι έστω και ένας έχει ενδιαφερθεί γι’ αυτό που ανέβασε στο Facebook.
2. Το «Like» της ενοχής
Μπορεί να μη σας αρέσει αυτό που έχει ανεβάσει ο/η φίλος/η σας, αλλά το έχουν «τιμήσει» με «like» δεκάδες κοινοί σας γνωστοί και αν δεν το κάνετε κι εσείς… θα φανεί κάπως!
Έτσι, παρότι ελπίζετε ότι δε θα χρειαστεί να ξαναδιαβάσετε κάτι παρόμοιο… πατάτε το κλικ.
3. Το «like» της ανταπόδοσης
Οι φίλοι σας σάς χαρίζουν απλόχερα τα like και αισθάνεστε ότι πρέπει να τους το ανταποδώσετε με κάποιο τρόπο… δηλαδή με μερικά «likes» από τη δική σας πλευρά!
4. Το «προσέξτε με» like
Αυτός ο τύπος like είναι μια στρατηγική κίνηση για να κάνετε κάποιον να σας προσέξει. Είναι κάτι σαν το «poke» -αν υπάρχει αυτό ακόμη!
Ίσως το κάνετε όταν έχετε καιρό να μιλήσετε με κάποιον και προσπαθείτε να βρείτε έναν «ανώδυνο» τρόπο για να τον/την προκαλέσετε να προβεί στην πρώτη κίνηση. Ή γιατί θέλετε να δείξετε σε κάποιον ότι ενδιαφέρεστε γι’ αυτά που ανεβάζει, όσο κι αν σας είναι παντελώς αδιάφορη η εκδρομή για ψάρεμα που πήγε πριν από μερικές ημέρες.
Απλά ελπίζετε ότι με αυτόν τον τρόπο, ίσως αναγκάσετε το πρόσωπο που σας ενδιαφέρει να… ρίξει μια ματιά και στο δικό σας το προφίλ.
5. Το γνήσιο «Like»
Είναι το γνήσιο, το αυθεντικό… το «like» που όλοι αποζητούν!
Δηλώνετε ότι σας αρέσει ένα status… που πραγματικά σας αρέσει! Όχι επειδή νιώθετε άσχημα γιατί δεν έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των υπολοίπων, ούτε γιατί λυπάστε το/τη φίλο/η σας, ούτε γιατί ακολουθείτε κάποια στρατηγική. Είναι το αληθινό «Like»… αυτό που βγαίνει από μέσα σας!
Πηγή: shootandgoal.com