Βαθμολογία

Hλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία οδό

Ως το τέλος του το 2016 αναμένεται να λειτουργήσει ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, η οποία αποτελεί μία από τις τέσσερις προαπαιτούμενες δράσεις για την εκταμίευση της δόσης του δανείου από πλευράς του υπουργείου.

Η δεύτερη δέσμευση του υπουργείου είναι η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνοοικονομικού συμβούλου για το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, που δεν xρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η τρίτη είναι η μεταφορά του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ στο δημόσιο και η τέταρτη είναι η ρύθμιση των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ, που χρησιμοποιούν οι προς αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης υπέγραψε απόφαση, με την οποία χωροθετούνται τα διόδια της Εγνατίας Οδού, σε συνέχεια πρόσφατης νομικής ρύθμισης, με την οποία επεστράφη η εν λόγω αρμοδιότητα στο υπουργείο από την δημόσια εταιρία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οκτώ σταθμοί διοδίων θα παραμείνουν ως έχουν στην Εγνατία ως το τέλος του 2016, όταν και θα πρέπει να ενεργοποιηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα ελεύθερης ροής.

Πρακτικά, πρόκειται για ανατροπή του προηγούμενου σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που αρχικά εισηγούνταν 21 σταθμούς διοδίων, για να μειωθούν στη συνέχεια σε 15 και να αυξηθούν εκ νέου σε 17. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομων αντέδρασε στην προοπτική των 17 σταθμών διοδίων, καθώς προτεινόταν η δημιουργία σταθμού στο Νησέλι Ημαθίας (σε απόσταση 20 χλμ από τα διόδια των Μαλγάρων) και στον Βενέτικο Γρεβενών, που θα γινόταν έτσι ο τέταρτος σταθμός διοδίων μεταξύ Ιωαννίνων και Κοζάνης. Και κάπως έτσι, άλλαξε ο σχεδιασμός. Η απόφαση του κ. Χρυσοχοϊδη προωθήθηκε προς υπογραφή στον υπουργό Οικονομικών, κ. Γιάννη Στουρνάρα, και αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ως τις 14 Απριλίου 2014.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο καταλήγει σε οκτώ σταθμούς (σύμφωνα με τον νόμο, η Εγνατία έχει θεσμοθετημένους 13), δηλαδή τους επτά υφιστάμενους και την Παμβώτιδα, με στόχο την αναλογική χρέωση των χρηστών του αυτοκινητόδρομου. Πάντως, η εταιρία χρειάζεται έξτρα έσοδα και από νέους σταθμούς, καθώς οι εισπράξεις από τα διόδια εξυπηρετούν απ' ευθείας τον δανεισμό και δεν έχει άλλους οικονομικούς πόρους, ενώ το υπουργείο Υποδομών δεν θα της χορηγεί επιχορηγήσεις από το 2014 και μετά.

(*)Φωτογραφία αρχείου ηλεκτρονικών διοδίων στη Γερμανία.

Πηγή: tovima.gr