Βαθμολογία

Πλαστά πτυχία μηχανικών αεροσκαφών

Έπειτα από καταγγελία της Βρετανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) στην αντίστοιχη Ευρωπαϊκή (EASA) ξεκίνησε η έρευνα για την υπόθεση χορήγησης πλαστών πτυχίων σε μηχανικούς αεροσκαφών από ιδιωτική σχολή με έδρα την Αττική. Τη διερεύνηση της υπόθεσης ανέλαβε ύστερα από εντολή της Εισαγγελίας Αθηνών, η Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ.

Η καταγγελία αφορά προγράμματα εξετάσεων που η ελληνική ιδιωτική σχολή οργάνωσε στις Μαλδίβες, τον Αύγουστο του 2012 και τον Αύγουστο του 2013. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι υπεύθυνοι της σχολής κοινοποίησαν, έναντι αμοιβής, τις ερωταπαντήσεις των εξετάσεων σε υποψήφιους μηχανικούς αεροσκαφών που μετείχαν στις εξετάσεις. Mάλιστα, η βρετανική CAA χρησιμοποίησε υποψήφιο μηχανικό σε ρόλο μυστικού «πράκτορα» προκειμένου να συγκεντρώσει στοιχεία ικανά να αποδείξουν ότι η διαδικασία των εξετάσεων ήταν διαβλητή. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο συγκεκριμένος υποψήφιος φέρεται να δέχτηκε τις απαντήσεις στο προσωπικό του email απευθείας από τον ιδιοκτήτη της σχολής!

Για την υπόθεση ενημερώθηκε απευθείας η EASA, γεγονός που υποχρέωσε την Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) να παρέμβει. Πηγή της ΥΠΑ δήλωσε στην «Κ» ότι υπεβλήθη μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, με συνέπεια να διαταχθεί έρευνα σε βάρος της ιδιωτικής σχολής που ανετέθη στους «αδιάφθορους» της ΕΛ.ΑΣ. Την 26η Φεβρουαρίου η ΥΠΑ αφαίρεσε την πιστοποίηση από την ιδιωτική σχολή και ακύρωσε τα δύο προγράμματα εξετάσεων στις Μαλδίβες, στα οποία είχαν μετάσχει συνολικά 600 άτομα.

Παρόμοιες καταγγελίες σε βάρος της ιδιωτικής σχολής έχουν και στο παρελθόν διατυπωθεί. Σε μια μάλιστα περίπτωση, οι υπεύθυνοι της σχολής, προκειμένου να μη βρεθούν στη δίνη έρευνας (όπως συμβαίνει σήμερα), αποφάσισαν να απομακρύνουν τον υπεύθυνο εκπαίδευσης της σχολής ως αποκλειστικό υπαίτιο για τη διαρροή των θεμάτων στους υποψηφίους μηχανικούς αεροσκαφών. Κατά τη διάρκεια του 2013 την παράτυπη πρακτική της σχολής κατήγγειλε στην EASA, η οποία εδρεύει στην Κολωνία, και ένας νεαρός Τούρκος υποψήφιος μηχανικός. Περιέργως πάντως, οι προηγούμενοι έλεγχοι της ΥΠΑ δεν είχαν διαπιστώσει ατασθαλίες στη διαδικασία των εξετάσεων.

Σε μια περίπτωση, μάλιστα, ο επιθεωρητής της ΥΠΑ που είχε αναλάβει τη διερεύνηση της καταγγελίας συνέταξε πόρισμα 27 σελίδων το οποίο απάλλασσε τη σχολή από τυχόν ευθύνες. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλην της Ελλάδας και των Μαλδίβων, η ιδιωτική σχολή έχει οργανώσει στο παρελθόν προγράμματα εξετάσεων στην Τουρκία, το Πακιστάν και αλλού.

Στην Ελλάδα λειτουργούν τέσσερις εξουσιοδοτημένες σχολές μηχανικών αεροσκαφών: δύο ιδιωτικές, μία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και μία της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ). Οι εξετάσεις γίνονται υπό μορφή ερωτήσεων που επιλέγονται από μια δεξαμενή πολλών χιλιάδων θεμάτων.

Ο υποψήφιος καλείται να απαντήσει σωστά στο 75% των ερωτήσεων. Για να μετάσχουν στις εξετάσεις οι υποψήφιοι καλούνται να καταβάλουν ποσό ύψους περίπου 2.500 ευρώ. Τα πτυχία που χορηγούν και οι τέσσερις σχολές είναι ισότιμα με εκείνα αντίστοιχων ευρωπαϊκών και θεωρούνται περιζήτητα από υποψηφίους τρίτων χωρών.

Πηγή: Η Καθημερινή
(Γιάννης Σουλιώτης)