Βαθμολογία

«Πράσινο φως» για πρατήρια φυσικού αερίου

Το «πράσινο φως» για την ίδρυση και λειτουργία αμιγών και μεικτών πρατηρίων φυσικού αερίου δίνει απόφαση με την οποία ρυθμίζονται οι όροι και προϋποθέσεις της αγοράς και η οποία υπεγράφη χθες από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλο.

«Η ρύθμιση αυτή θα βοηθήσει τη χρήση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, καύσιμο που εξασφαλίζει αφενός μεν οικονομία στους καταναλωτές αφετέρου είναι φιλικό προς το περιβάλλον», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του υπουργείου.

Σήμερα, η μετατροπή ενός κινητήρα ώστε να δουλεύει και με φυσικό αέριο υπολογίζεται ότι κοστίζει από 1.500 έως 2.000 ευρώ. Εκτιμάται, όμως, ότι οι τιμές σταδιακά θα πέσουν.

Το βασικότερο πλεονέκτημα της κίνησης με φυσικό αέριο είναι το σημαντικά χαμηλότερο κόστος, καθώς πρόκειται για το φθηνότερο καύσιμο. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία της ΔΕΠΑ, το καύσιμο είναι κατά μέσο όρο περίπου 66% φθηνότερο από την αντίστοιχη ποσότητα βενζίνης, περίπου 33% φθηνότερο κατά μέσο όρο, διεθνώς, από το ντίζελ και περίπου 30% από το υγραέριο.

Την ίδια στιγμή, θεωρείται «πιο αποδοτικό καύσιμο με απόδοση που αντιστοιχεί σε βενζίνη 105 οκτανίων», επισημαίνεται, ενώ οι συγκεκριμένοι κινητήρες θεωρούνται περισσότερο φιλικοί με το περιβάλλον.

Στην Ελλάδα με φυσικό αέριο τροφοδοτούνται περισσότερα από 600 λεωφορεία της ΟΣΥ και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Ελάχιστα είναι, όμως, τα Ι.Χ. που κινούνται με φυσικό αέριο, καθώς μετατροπές δεν γίνονταν έως τώρα, ενώ η αγορά ενός καινούριου οχήματος αυτής της τεχνολογίας -αν και προσφέρεται ως δυνατότητα από τους περισσότερους κατασκευαστές- είναι ακριβότερη από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Οι ειδικοί, ωστόσο, εκτιμούν ότι πρόκειται για επένδυση με δυνατότητα σχετικά γρήγορης απόσβεσης.

Ηδη, υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη κυκλοφορούν πάνω από 1,5 εκατομμύριο οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο τα οχήματα που κινούνται με το συγκεκριμένο καύσιμο φτάνουν τα 11,5 εκατομμύρια.

Πηγή: Εφ. Ημερησία