Βαθμολογία

Αναστροφή πριν χαθεί από τα ραντάρ

Πυκνό πέπλο μυστηρίου καλύπτει την εξαφάνιση του αεροσκάφους των Μαλαισιανών αερογραμμών, καθώς σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το Μπόινγκ έκανε αναστροφή λίγο πριν χαθεί από τα ραντάρ. Μάλιστα όπως ανακοίνωσε αμερικανός αξιωματούχος, το ύποπτο αντικείμενο που εντοπίστηκε νωρίτερα να επιπλέει στα ανοιχτά νησιού του Βιετνάμ δεν ανήκει στο αεροσκάφος.

Σχεδόν 37 ώρες μετά την απώλεια επικοινωνίας με την πτήση MH370 που είχε προορισμό το Πεκίνο, αξιωματούχοι διευρύνουν το πεδίο ερευνών τους καλύπτοντας τεράστιες εκτάσεις θάλασσας γύρω από τη Μαλαισία αλλά και στα ανοιχτά του Βιετνάμ, ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται η ταυτότητα τουλάχιστον δύο επιβατών που ενδεχομένως χρησιμοποίησαν πλαστά διαβατήρια.

Στο μεταξύ, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο παραβίασης στα συστήματα ελέγχου του αεροδρομίου επισημαίνοντας ότι μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει ξεκαθαρίσει τι ακριβώς έχει συμβεί.

Αν και οι έρευνες συνεχίζονται αδιάκοπα τόσο από θαλάσσης όσο και από αέρος μέχρι στιγμής δεν έχουν βρεθεί συντρίμμια αεροσκάφους. Η μόνη ένδειξη που υπάρχει από το εξαφανισμένο Μπόινγκ είναι πετρελαιοκηλίδες στη θαλάσσια περιοχή νότια του Βιετνάμ και ανατολικά της Μαλαισίας.

Εξάλλου, μυστήριο καλύπτει τις ταυτότητες δύο επιβατών, ενός Αυστριακού ονόματι Κρίστιαν Κοζελ και ενός Ιταλού με το όνομα Λουίτζι Μαράλντι, οι οποίοι σύμφωνα με τα υπουργεία Εξωτερικών των χωρών καταγωγής τους, δεν είχαν επιβιβαστεί στο αεροπλάνο. Μάλιστα οι δύο Ευρωπαίοι δήλωσαν ότι έχασαν τα διαβατήριά τους πριν από δύο χρόνια στην Ταϊλάνδη.

Το BBC ανέφερε ότι τα δύο άτομα που έκαναν χρήση των πλαστών διαβατηρίων είχαν αγοράσει μαζί τα εισιτήρια και είχαν σκοπό να μεταβούν από το Πεκίνο στην Ευρώπη, γεγονός που σημαίνει ότι δεν χρειαζόταν να κάνουν αίτηση για κινεζική βίζα και να υποβληθούν σε περαιτέρω ελέγχους. Υπάλληλος σε ταξιδιωτικό πρακτορείο στην Πατάγια της Ταϊλάνδης δήλωσε στο Reuters ότι τα δύο άτομα είχαν αγοράσει εκεί τα εισιτήριά τους. Παρόλα αυτά ευρωπαίοι αξιωματούχοι ασφαλείας κρατούν επιφυλάξεις για τα κίνητρα πίσω από τη χρήση των κλεμμένων διαβατηρίων.

Εκτός από τους δύο επιβάτες που είχαν μπει στο αεροσκάφος με κλεμμένα διαβατήρια, τα οποία ανήκαν σε έναν Ιταλό και έναν Αυστριακό, στο Μπόινγκ βρίσκονταν ακόμη δύο «ύποπτα» άτομα των οποίων τα στοιχεία εξετάζουν οι αρχές. Εξάλλου, κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ένας Κινέζος, ο οποίος φερόταν, σύμφωνα με τα στοιχεία του διαβατηρίου του, να έχει επιβιβαστεί στο αεροσκάφος ουδέποτε μπήκε σε αυτό. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Interpol ενδέχεται και επιπλέον πλαστά διαβατήρια να χρησιμοποιήθηκαν στη μοιραία πτήση.

Σε μία απόπειρα ερμηνείας για το τι ακριβώς συνέβη με το αεροσκάφος, ο Τζον Γκόλια πρώην διοικητικό στέλεχος αμερικανικής εταιρείας που ερευνά δυστυχήματα αεροσκαφών, υποστήριξε ότι η απουσία εκπομπής σήματος κινδύνου υποδηλώνει είτε μια εκρηκτική αποσυμπίεση ή την καταστροφή του από εκρηκτικό μηχανισμό.

Νωρίτερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Malaysia Airlines δήλωσε ότι ένα φτερό του αεροσκάφους είχε υποστεί ζημιές το 2012, όμως είχε επισκευαστεί και το Boeing ήταν κατάλληλο για πτήση.

Το άκρο του ενός φτερού του Boeing 777 είχε υποστεί ζημιές σε μια σύγκρουση που είχε σημειωθεί στο έδαφος με ένα άλλο αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Παντόνγκ της Σαγκάης.

«Η άκρη του ενός φτερού του αεροσκάφους είχε κοπεί. Ένα μέρος του, ίσως ένα μέτρο, στην άκρη του φτερού είχε κοπεί», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Malaysia Airlines Άχμαντ Τζαουχάρι Γιαχία στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Το φτερό «είχε επισκευαστεί από τη Boeing, είχε λάβει την πιστοποίηση της Boeing και πολλών αρχών» της πολιτικής αεροπορίας, συνέχισε. Το αεροπλάνο «ήταν κατάλληλο για να πετάξει», υπογράμμισε ο Γιαχία.

Εξάλλου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να μεταφέρει από αύριο Δευτέρα πέντε συγγενείς από κάθε επιβάτη της πτήσης MH370 από το Πεκίνο στην Κουάλα Λουμπούρ.

«Συγγενείς των επιβατών της πτήσης MH370 από το Πεκίνο που επιθυμούν να ταξιδέψουν θα μεταφερθούν σταδιακά στην Κουάλα Λουμπούρ», σημείωσε ο Γιαχία. «Επικοινωνούμε επίσης με τις οικογένειες των επιβατών από άλλες χώρες για να κανονίσουμε τη μεταφορά τους στην Κουάλα Λουμπούρ», πρόσθεσε.

Στο Boeing 777 βρίσκονταν 227 επιβάτες 14 εθνικοτήτων και 12 μέλη του πληρώματος. Το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ το Σάββατο γύρω στις 01:30 τα ξημερώματα (τοπική ώρα, 19:30 της Παρασκευής ώρα K;yproy), δηλαδή περίπου μία ώρα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο.

Πηγή: shootandgoal.com