Βαθμολογία

Έσβησαν χρέη 3 εκατομμυρίων ευρώ

Στις 5.342 εκτοξεύθηκαν στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας οι καταγγελίες καταναλωτών της Μαγνησίας για τραπεζικές υπηρεσίες. Μόνο στη διάρκεια του 2.032 η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας δέχθηκε 2.032 αναφορές διαμαρτυρίας για «εμπόδια» που αντιμετωπίστηκαν στην προσπάθεια πολιτών να εξυπηρετηθούν από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Σταθερά τη δεύτερη θέση στη λίστα των καταγγελιών διατηρούν οι εισπρακτικές υπηρεσίες. Τα απολογιστικά στοιχεία του έτους που έφυγε, καθώς και της τελευταίας πενταετίας παρουσιάστηκαν και ψηφίστηκαν από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ενωσης, ενώ σήμερα θα παρουσιαστούν στην τακτική γενική συνέλευση, στις 12μ, στο Volos Palace.

Κατά χιλιάδες, στο μεταξύ, υπερχρεωμένοι δανειολήπτες έχουν προσφύγει στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου αναζητώντας νομική «ομπρέλα» έναντι δυσβάστακτων σε σχέση με τα μειωμένα ή ακόμη και μηδενικά –λόγω ανεργίας- εισοδήματά τους. Σχετικά με το νόμο «Κατσέλη» (Νόμος 3869/2010) η Ενωση έχει ενημερώσει πάνω από 5.000 υπερχρεωμένους για τη δυνατότητα ένταξής τους, έχει συνδράμει δωρεάν στη διαδικασία εξωδικαστικού συμβιβασμού σε περισσότερες από 1.000 υποθέσεις, ενώ έχει συμβάλλει με τους νομικούς της συμβούλους στο να διαγραφούν οριστικά πάνω από 3.000.0000 ευρώ οφειλών στις τράπεζες.

Νομική υποστήριξη παρέχεται για τη ρύθμιση ενυπόθηκων δανείων (Ν.4161/2013). Οι οφειλέτες ενημερώνονται για το αν καλύπτουν τις προϋποθέσεις για ένταξη στο πρόγραμμα διευκόλυνσης και ρύθμισης των ενυπόθηκων δανείων για ενήμερους δανειολήπτες, ενώ συνδράμει στη διαδικασία συμπλήρωσης των δικαιολογητικών. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία η νέα προθεσμία εκπνέει στις 14 Απριλίου 2014.

Για όλους τους δανειολήπτες που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες και θέλουν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, παρέχεται νομική βοήθεια και στήριξη με έγγραφη διαπραγμάτευση.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η Ενωση Καταναλωτών Βόλου παρέχει πληροφορίες και οδηγίες για τη διαδικασία αναστολής των πλειστηριασμών της κύριας κατοικίας, με κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης έως τις 31 Ιανουαρίου 2014.

Νέες ομαδικές αγωγές θα καταθέσει το επόμενο διάστημα η Ενωση Καταναλωτών Βόλου, κατά των υπολοίπων τραπεζών, για επιστροφή χρημάτων από έξοδα «προέγκρισης δανείου»,«προμήθειας», «έξοδα φακέλου» κ.α. που είχαν παρακρατήσει παράνομα και καταχρηστικά και καλεί τους δανειολήπτες που θέλουν να διεκδικήσουν, χωρίς κόστος, την επιστροφή των χρημάτων τους να απευθύνονται στα γραφεία της Δ. Γεωργιάδου 177, τηλ. 2421045615.

3.000 καταγγελίες

Τα παραπόνα, οι καταγγελίες και οι αναφορές καταναλωτών συνέχισαν να πέφτουν «βροχή» και το 2013. Εκτός από τις 2.032 καταγγελίες-αναφορές σχετικά με τραπεζικές υπηρεσίες (5.342 συνολικά για την πενταετία 2009-2013), καθώς και τις 139 για εισπρακτικές εταιρείες (512 την πενταετία), η Ενωση Καταναλωτών Βόλου δέχθηκε:

Για κινητή, σταθερή τηλεφωνία και internet 129 καταγγελίες το 2013 (479 την πενταετία), για ΟΤΑ, ΔΕΚΟ, Δημόσιο 106 (459), για ΔΕΗ και λοιποί πάροχοι 91 (438), για τρόφιμα και σούπερ μάρκετ 78 (395), για τουριστικές υπηρεσίες-εστίαση 67 (373), για ελαττωματικά προϊόντα 61 (295), για κακή παροχή υπηρεσιών 48 (189), για το φυσικό αέριο 34 (2.030), για τη ΔΕΥΑΜΒ 28 (640), για ασφαλιστικές υπηρεσίες 24 (166), για παραπλανητική διαφήμιση 22 (83), διάφορα 189 (628).

Συνολικά στη διάρκεια του 2013 η Ενωση Καταναλωτών Βόλου έχει δεχθεί 3.048 αναφορές-καταγγελίες και 12.023 την τελευταία πενταετία. Αναφορές έγιναν στη Γ. Γραμματεία Καταναλωτή και σε άλλους αρμόδιες αρχές για παραπλανητικές διαφημίσεις, για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και για παράνομες και καταχρηστικές ενέργειες τραπεζών και άλλων επιχειρήσεων.

Τη διετία 2012-2013 έγιναν 620 νέες εγγραφές μελών. Ο συνολικός αριθμός των μελών της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας είναι 1.520 μέλη.

Πηγή: Εφ. Ταχυδρόμος
(Βάσω Σαμακοβλή)