Βαθμολογία

Δέκα βραδινά σνακ για καλύτερο ύπνο

Υπάρχουν μερικά υγιεινά σνακ που δίνουν ώθηση στο μεταβολισμό και βοηθούν στον καλύτερο ύπνο. Μάθετε ποια συστατικά καταπολεμούν την αϋπνία και πώς μπορείτε να τα βάλετε στην καθημερινή σας διατροφή.

- Τρυπτοφάνη: Αυτό το απαραίτητο αμινοξύ βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης, γνωστή και ως «ορμόνη της χαράς». Η σεροτονίνη μας χαλαρώνει και λειτουργεί πιο αποτελεσματικά όταν δεν έχουμε φάει ή όταν υπάρχουν χαμηλές ποσότητες πρωτεϊνών στον οργανισμό. Η τρυπτοφάνη φτάνει στον εγκέφαλο περίπου σε μία ώρα, οπότε προγραμματίστε το βραδινό σας σνακ την κατάλληλη ώρα.

- Μελατονίνη: Αυτή η ουσία ρυθμίζει το εσωτερικό ρολόι του οργανισμού και βρίσκεται σε αρκετές τροφές.

- Μαγνήσιο: Το πολύτιμο μεταλλικό στοιχείο μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, η οποία είναι γνωστή και ως «ορμόνη του στρες». Η κορτιζόλη μπορεί να μας κρατήσει ξύπνιους αρκετές ώρες.

- Ασβέστιο: Το ασβέστιο μετατρέπει την τρυπτοφάνη σε μελατονίνη. Επίσης, η δράση του είναι σημαντική στο νευρικό σύστημα και η έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει το διακεκομμένο ύπνο.

- Κάλιο: Το κάλιο είναι ένα μεταλλικό στοιχείο που προλαμβάνει τις μυϊκές κράμπες και τους σπασμούς. Επίσης, βοηθά τα νεύρα του εγκεφάλου να χαλαρώσουν ώστε να κοιμηθούμε πιο βαθιά.

- Θειανίνη: Αυτό το αμινοξύ μας βοηθά να χαλαρώσουμε ώστε να κοιμηθούμε και βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στο τσάι. Προσοχή όμως στο τσάι που περιέχει καφεΐνη.

Τα καλύτερα σνακ που συνδυάζουν τα παραπάνω συστατικά είναι τα εξής:

1. Βρώμη με μπανάνα

2. Σόγια

3. Αμύγδαλα

4. Δημητριακά από πίτουρο και γάλα με χαμηλά λιπαρά

5. Κράκερ ολικής άλεσης

6. Σπόροι από γλυκιά κολοκύθα

7. Smoothie από κεράσι και γάλα με χαμηλά λιπαρά

8. Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά

9. Τσάι ή χαμομήλι

10. Τοστ με ψωμί ολικής άλεσης και βούτυρο από αμύγδαλα

Πηγή: onmed.gr