Βαθμολογία

Τα πιο θρεπτικά φρούτα και λαχανικά

Έκτος από τις γιορτές που πλησιάζουν, ένα ακόμη πλεονέκτημα του χειμώνα είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά που μας παρέχουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε. Μάθετε ποια είναι τα καλύτερα και πιο υγιεινά προϊόντα που μπορείτε να επιλέξετε.

1. Λάχανο

Πλούσιο σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία (βιταμίνη C, βιταμίνη Κ και φολικό οξύ), φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες, το λάχανο έχει αντικαρκινική δράση, μειώνει τη χοληστερόλη και προστατεύει από το διαβήτη.

2. Λαχανάκια Βρυξελλών

Αυτή η μικρογραφία λάχανου έχει εξίσου σημαντικά οφέλη με το «μεγάλο αδελφό» της. Τα λαχανάκια Βρυξελλών παρέχουν αντικαρκινικές αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν το DNA από τις οξειδωτικές βλάβες. Παράλληλα, έχει αποδειχθεί πως ενισχύουν τη γονιμότητα.

3. Πατάτες

Οι πατάτες είναι πλούσιες σε κάλιο, μαγνήσιο, φολικό οξύ, βιταμίνη C, ακόμη και πρωτεΐνες. Οι γλυκοπατάτες είναι ακόμη πιο υγιεινές, καθώς μας παρέχουν βήτα-καροτένιο, βιταμίνη Α και επιπλέον φυτικές ίνες.

4. Κρεμμύδι

Ιδανικό για να δώσει νοστιμιά στις σούπες, τις σαλάτες, τις σάλτσες και το κρέας. Το κρεμμύδι περιέχει λίγες θερμίδες και μας παρέχει αρκετές ποσότητες βιταμίνης C και φυτικών ινών. Επίσης, τα έλαια που περιέχει ρίχνουν την κακή χοληστερόλη.

5. Καρότα

Εξαιρετική πηγή της αντιοξειδωτικής ουσίας που ονομάζεται βήτα-καροτένιο, μια σύνθετη ουσία που διασπά τη βιταμίνη Α στον οργανισμό. Η βιταμίνη Α είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, ενώ παράλληλα προστατεύει τα μάτια και το δέρμα. Μελέτες δείχνουν ότι το καρότο μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου, προλαμβάνει την καρδιοπάθεια και αυξάνει τη γονιμότητα.

Πηγή: onmed.gr