Βαθμολογία

Συχνά γεύματα κατά της εφηβικής παχυσαρκίας

Πέντε μικρά γεύματα την ημέρα μπορεί να προστατεύσουν από την παχυσαρκία τους εφήβους, ακόμα κι αν έχουν γενετική προδιάθεση για να την αναπτύξουν, σύμφωνα με νέα ευρήματα. Όπως διαπίστωσαν ερευνητές από την Φινλανδία, η παράλειψη του πρωινού γεύματος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του υγιούς σωματικού βάρους, καθώς τα παιδιά που συστηματικά δεν έτρωγαν το πρωί, είχαν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι έφηβοι. Επιπλέον, τρία κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και δύο σνακ (δεκατιανό, απογευματινό) την ημέρα μπορούν να επηρεάσουν την έκφραση οκτώ γονιδιακών μεταλλαγών οι οποίες σχετίζονται με την παχυσαρκία, προστατεύοντας έτσι τα παιδιά από τη συσσώρευση περιττών κιλών.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ακόμα πως τα αγόρια με δύο υπέρβαρους ή παχύσαρκους γονείς πριν και μετά την εγκυμοσύνη είχαν σχεδόν πενταπλάσιες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα, ενώ τα κορίτσια σχεδόν 14πλάσιες πιθανότητες, απ' ό,τι τα παιδιά με γονείς φυσιολογικού βάρους. Οι ερευνητές κατέγραψαν επίσης σημαντική μείωση του περιττού λίπους στην κοιλιά (κοιλιακή παχυσαρκία) στα αγόρια που έτρωγαν πέντε φορές την ημέρα.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι η κοιλιακή παχυσαρκία αποτελεί κύριο παράγοντα κινδύνου για προβλήματα, όπως ο διαβήτης και η καρδιοπάθεια. Αντιθέτως, η παράληψη του πρωινού γεύματος συσχετίσθηκε με αυξημένη κοιλιακή παχυσαρκία. Τα προαναφερθέντα συμπεράσματα προέρχονται από την παρακολούθηση 4.778 παιδιών, από τη στιγμή της γέννησης έως την ηλικία των 16 ετών.
«Τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν την σημασία που έχει η συχνή κατανάλωση τροφής στην πρόληψη της παχυσαρκίας και δείχνουν ότι οι προδιαθεσικοί γενότυποι μπορούν να τεθούν υπό έλεγχο με καλές συνήθειες του τρόπου ζωής, όπως η συχνή κατανάλωση τροφής», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Άνν Γιαασκελάινεν, από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας.

Πηγή: TA NEA