Βαθμολογία

Σε νέο δρόμο η εθνική Λάρισας- Κοζάνης

Νέα σελίδα για την ολοκλήρωση της νευραλγικής σημασίας για το Ν. Λάρισας εθνικής οδού Λάρισας – Κοζάνης ανοίγει η ένταξη του οδικού άξονα στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, απόφαση με την οποία εκπληρώνεται η απαραίτητη προϋπόθεση για να ενταχθεί το έργο στο νέο ΕΣΠΑ 2014-20.

Μέχρι τώρα η χρηματοδότηση του έργου μπορούσε να γίνει μόνο από εθνικούς πόρους αλλά με δεδομένη τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και τη συνεχή περικοπή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, η εξεύρεση χρηματοδότησης εξαντλούνταν σε καθαρά... θεωρητικό επίπεδο.Πλέον, με την ένταξη του έργου στα διευρωπαϊκά δίκτυα, το έργο μπορεί να ενταχθεί στο καινούργιο ΕΣΠΑ, είτε στο πρόγραμμα της περιφέρειας Θεσσαλίας είτε στο πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών. Κατά ευτυχή συγκυρία, μάλιστα, τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνονται οι μελέτες για τέσσερα τμήματα του δρόμου, οπότε με την έναρξη της καινούργιας προγραμματικής περιόδου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η απαραίτητη προεργασία.

ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Με σκοπό τον καθορισμό των επόμενων κινήσεων ώστε να ενταχθεί το έργο στο καινούργιο ΕΣΠΑ ο δήμαρχος Ελασσόνας κ. Γιώργος Πασχόπουλος είχε τις τελευταίες ημέρες συνεργασία με τον βουλευτή και πρώην υπουργό κ. Φίλιππο Σαχινίδη (στην Αθήνα) αλλά και τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό. Άλλωστε, οι κ. κ. Φ. Σαχινίδης και Γ. Πασχόπουλος είναι σε ανοιχτή γραμμή για το σημαντικό αυτό θέμα με τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη τον οποίο επισκέφτηκαν πρόσφατα, ενώ παρέμβαση για τον δρόμο Λάρισας – Κοζάνης έχει κάνει και ο κ. Κ. Αγοραστός στο γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών κ. Στράτο Σιμόπουλο κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Λάρισα.

Βασικός στόχος πλέον είναι να εμπλακεί στο έργο η «Εγνατία Οδός ΑΕ» ώστε και να ολοκληρωθούν κατά τον καλύτερο τρόπο οι μελέτες και, εφ' όσον φυσικά ενταχθεί στο καινούργιο ΕΣΠΑ, να υλοποιηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα (οι τοπικοί παράγοντες θεωρούν ότι η «Εγνατία» διαθέτει υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία και οργάνωση καθώς και τα πεπειραμένα στελέχη για την κατασκευή οδικών αξόνων).Κεντρικής προτεραιότητας θεωρείται φυσικά η παράκαμψη Ελασσόνας, η οποία είναι ενταγμένη στο τμήμα του έργου «Τσαριτσάνη – Μικρού Ελευθεροχωρίου» (ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ).

Τα άλλα τρία τμήματα στα οποία γίνονται μελέτες είναι: «Αργυροπούλι – Τσαριτσάνη» (βελτιώσεις), «Μ. Ελευθεροχώρι – όρια Νομών Λάρισας – Κοζάνης», «Όρια Νομών Λάρισας – Κοζάνης – Τριγωνικό».

ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΘΕ-ΕΓΝΑΤΙΑΣ

«Πρέπει άμεσα να δοθεί προτεραιότητα στην ένταξη του έργου στην νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, ώστε να αποσυμφορήσει την κίνηση στην Ελασσόνα μας και παράλληλα να συνδέσει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό. Έτσι θα δημιουργηθούν ευνοϊκότερες συνθήκες ανάπτυξης για την περιοχή μας, και παράλληλα θα φέρει πιο κοντά και τους επισκέπτες με τον Όλυμπο, το παγκόσμιο αυτό μνημείο της φύσης», τονίζει ο δήμαρχος Ελασσόνας κ. Γιώργος Πασχόπουλος σε επιστολή που απέστειλε προ διμήνου στον κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδη.

«Ο Δήμος Ελασσόνας – υπογραμμίζει ο κ. Γ. Πασχόπουλος στην επιστολή του - είναι μια τεράστια γεωγραφική ενότητα εντός της οποίας δραστηριοποιούνται καθημερινά χιλιάδες πολίτες κυρίως με την γεωργία, την κτηνοτροφία και τα παραγόμενα προϊόντα τους. Τα προϊόντα αυτά χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα και θα πρέπει άμεσα να προωθούνται στις μεγάλες αγορές τόσο της χώρας όσο και διεθνώς. Η ανάγκη αυτή, εξυπακούεται ότι, απαιτεί την ύπαρξη ενός οδικού δικτύου που θα επιταχύνει την μεταφορά των προϊόντων και θα εξοικονομεί πόρους αλλά και παραγωγικό χρόνο. Είναι άμεση, λοιπόν, η ανάγκη σύνδεσης του Δήμου Ελασσόνας με τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας ΕΓΝΑΤΙΑ και ΠΑΘΕ.

Η παράκαμψη της Ελασσόνας είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για το Δήμο Ελασσόνας, γιατί αφενός θα εξυπηρετήσει τους ανωτέρω σκοπούς αφετέρου θα αποσυμφορήσει την κυκλοφορία εντός της πόλης της Ελασσόνας, από την οποία διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα βαρέως τύπου που έχουν προορισμό (από και προς) περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, με αποτέλεσμα να ελλοχεύουν κίνδυνοι για την ασφάλεια των πολιτών, ειδικότερα δε, στις εισόδους και εξόδους της πόλης όπου και λειτουργούν σχολικές μονάδες. Μεγάλη είναι δε και η επιβάρυνση του οδοστρώματος από τα βαρέα οχήματα που προκαλεί σε αρκετές περιπτώσεις προβλήματα στην στατικότητα των παρακείμενων οικιών».

Πηγή: Eφ. Ελευθερία