Βαθμολογία

Πληροφορική στη Γ΄Λυκείου

Η Πληροφορική μπαίνει στα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου. Πρόκειται για την πρώτη αλλαγή στο σχέδιο για το νέο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ, την οποία εξετάζει το υπουργείο Παιδείας.

Βέβαια, δεν αποκλείεται να γίνουν και άλλες αλλαγές, οι οποίες θα προκύψουν κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή (θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα). Από την άλλη, υπεγράφη χθες η υπουργική απόφαση που ορίζει τις αλλαγές από την προσεχή σχολική χρονιά στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τριών τάξεων του Γυμνασίου, ενώ ικανοποιήθηκε το αίτημα των καθηγητών να μην υπάρξουν αλλαγές στις ώρες διδασκαλίας της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε μιλώντας χθες στην «Κ» ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας, Συμεών Κεδίκογλου, εξετάζεται η προσθήκη μαθήματος Πληροφορικής στο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου. Συγκεκριμένα, με το προτεινόμενο σχέδιο, στην Α΄ Λυκείου το μάθημα Εφαρμογές στην Πληροφορική είναι μεταξύ των τριών μαθημάτων επιλογής (τα άλλα δύο είναι Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Εκφραση-Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός), που προτείνονται στους μαθητές και τα οποία διδάσκονται 2 ώρες την εβδομάδα το καθένα. Αντίθετα, στο πρόγραμμα της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου δεν υπάρχει μάθημα σχετικό με την Πληροφορική. Η απουσία της Πληροφορικής από τις δύο τάξεις του Λυκείου και η μετατροπή της σε μάθημα επιλογής στην Α΄ Λυκείου προκάλεσαν αντιδράσεις καθηγητών Πληροφορικής μέσης εκπαίδευσης αλλά και πανεπιστημιακών.

Με τον νέο σχεδιασμό και προς ενίσχυση της γενικής παιδείας των μαθητών Λυκείου, εξετάζεται να προστεθεί ένα δίωρο μάθημα για την Επιστήμη της Πληροφορικής στο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου. Το μάθημα θα είναι μάθημα Γενικής Παιδείας και άρα θα διδάσκεται σε όλους τους μαθητές, ανεβάζοντας έτσι τον αριθμό των κοινών μαθημάτων σε έξι (μαζί με ξένη γλώσσα, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Ιστορία, Θρησκευτικά και Φυσική Αγωγή) και τον αριθμό των εβδομαδιαίων ωρών από 32 (όπως είναι στην πρώτη πρόταση) σε 34.

Η πρόταση για προσθήκη της Πληροφορικής στη Γ΄ Λυκείου ικανοποιεί μεν τα αιτήματα των καθηγητών Πληροφορικής, εν μέρει όμως, αφού το μάθημα στην Α΄ Λυκείου είναι επιλογής, ενώ απουσιάζει από το πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι δεν προκρίθηκε η διδασκαλία στη Β΄ Λυκείου, καθώς θεωρήθηκαν αρκετές οι επιπλέον ώρες που προστίθενται στη Γ΄ Λυκείου, ενώ να σημειωθεί ότι οι μαθητές θα έχουν πάρει πιστοποίηση των γνώσεών τους στην Πληροφορική τελειώνοντας το Γυμνάσιο.

Παράλληλα, δεν προκρίνεται η πρόταση η Πληροφορική να συμπεριληφθεί μεταξύ των 4 μαθημάτων που θα εξετάζονται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (θα μπορούσαν να εξετάζονται σε αυτό, αντί της Χημείας, όσοι υποψήφιοι της Ομάδας Θετικών Επιστημών επιθυμούν να εισαχθούν σε Τμήματα Πληροφορικής). Μάλιστα το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να καθησυχάσει καθηγητές Χημείας που εκδήλωσαν έντονα την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο να αντικατασταθεί η Χημεία από την Πληροφορική ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Ενίσχυση θέσης καθηγητή

Βεβαίως, κατά τη συζήτηση στη Βουλή μπορεί να γίνουν νέες αλλαγές, όχι πάντως επί της βασικής στόχευσης του υπουργείου Παιδείας για ενίσχυση του ρόλου του Λυκείου, των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και του καθηγητή. Ενδεικτικά, στελέχη του υπουργείου Παιδείας μιλώντας χθες στην «Κ» ανέφεραν ότι ενισχύεται η θέση του καθηγητή στο Λύκειο, καθώς θα μετέχει στην επιλογή του 50% των θεμάτων των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων και θα βαθμολογεί τα γραπτά.

Τέλος, μετά τις συναντήσεις που είχε ο κ. Κεδίκογλου με τους εκπροσώπους των καθηγητών Μουσικής και των Καλλιτεχνικών, χθες ανακοινώθηκε ότι τα μαθήματα αυτά παραμένουν ως έχουν στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, δηλαδή από μία ώρα σε κάθε τάξη.

Πηγή: Η Καθημερινή