Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν εξελιχθεί σε σταθερή αξία για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, με το 70% να αγοράζει αυτά τα προϊόντα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με νέα έκθεση της Amcor.
Η μελέτη βασίστηκε στις καταναλωτικές συνήθειες περισσότερων από 3.000 αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Πολωνία και τις Κάτω Χώρες, με στόχο να γίνει αποσαφηνιστεί το πώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αντιλαμβάνονται, εξετάζουν και αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Οι μισοί από τους ερωτηθέντες, οι οποίοι αγοράζουν ενεργά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω της χαμηλής τους τιμής, θα συνεχίσουν να το κάνουν, με βάση την ικανοποίησή τους από την ποιότητα των προϊόντων, όπως έδειξαν τα στοιχεία.
Κόστος ζωής
Το αυξανόμενο κόστος ζωής είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις υπέρ των ιδιωτικών ετικετών μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 85% των ερωτηθέντων κατέταξε την τιμή ως τον κυριότερο λόγο για την αγορά ενός προϊόντος ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το 48% ανέφερε τις προσφορές ως άλλο κίνητρο για την επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.Οι αγοραστές εξετάζουν επίσης την ποιότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας όταν λαμβάνουν μια απόφαση, με την καλύτερη γεύση, την τοπική παραγωγή και τα καθαρότερα συστατικά να αναφέρονται ως κορυφαίοι παράγοντες.
Η Madalina Mitru, υπεύθυνη στρατηγικού μάρκετινγκ και αλυσίδας αξίας της Amcor, σχολίασε: «Ενώ η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επηρεάζει τις αγοραστικές αποφάσεις των αγοραστών ειδών παντοπωλείου στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία, η ποιότητα εξακολουθεί να αποτελεί κρίσιμο παράγοντα που επηρεάζει την αγοραστική πορεία των καταναλωτών».
«Η γεύση, η ποιότητα και η προέλευση εξακολουθούν να είναι σημαντικές για τους καταναλωτές όταν λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς. Επιπλέον, πάνω από τους μισούς Ευρωπαίους καταναλωτές (51%) δήλωσαν ότι δεν αντιλαμβάνονται καμία διαφορά στην ποιότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, γεγονός που θέτει τα εμπορικά σήματα ιδιωτικής ετικέτας σε ισχυρή θέση για το μέλλον».
Βιωσιμότητα
Η ζήτηση για την κατηγορία επηρεάζεται επίσης από τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας, σύμφωνα με τη μελέτη. Το 42% (42%) των Ευρωπαίων καταναλωτών πιστεύει ότι η τοπική παραγωγή είναι ένας τομέας στον οποίο οι λιανοπωλητές έχουν αυξήσει τις προσπάθειές τους. Επιπλέον, το ένα τρίτο των καταναλωτών (34%) δήλωσε ότι έχει δει πρόοδο στη μείωση των αποβλήτων τροφίμων, στη μείωση των υπερβολικών συσκευασιών και στη μετάβαση σε πιο βιώσιμες συσκευασίες.
Περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) των ερωτηθέντων τόνισαν ότι όσο πιο βιώσιμη είναι η συσκευασία τόσο περισσότερο επηρεάζεται η απόφασή τους να αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, το 35% των αγοραστών προϊόντων παντοπωλείου πιστεύει ότι χρειάζονται περισσότερες προσπάθειες για τη χρήση λιγότερο υπερβολικών συσκευασιών και την ενσωμάτωση πιο βιώσιμων συσκευασιών (33%).
Αγορές με οικολογική συνείδηση
Η Mitru διαπίστωσε σχετικά πως «φαίνεται μια αυξανόμενη στροφή προς τις αγορές παντοπωλείου με οικολογική συνείδηση, τόσο για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όσο και για τα επώνυμα προϊόντα. Οι καταναλωτές αναμένουν όλο και περισσότερο από τα προϊόντα που προτιμούν να αποδεικνύουν πώς βελτιώνουν τη βιωσιμότητα.
Οι λιανέμποροι και οι μάρκες μπορούν να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες συσκευασίες για να βοηθήσουν στη διατήρηση των πελατών τους και να αποδείξουν τη συνεχή δέσμευσή τους για την προώθηση της κυκλικότητας και τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος».
Πηγή: ΟΤ