Αν και ο πληθωρισμός μειώνεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα επιμένουν. Πρόσφατη έρευνα σε όλα τα σούπερ μάρκετ έδειξε πως το πρώτο 5μηνο η μέση τιμή ανά προϊόν αυξήθηκε 9,4% ,ενώ οι πωλήσεις σε όγκους αυξήθηκαν μόλις 0,8%. Οι αυξήσεις τιμών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας άγγιξε το 13%.
Σε πρωταγωνιστές της ακρίβειας στα τρόφιμα αναδεικνύονται γαλακτοκομικά και αυγά, αφού για μήνες έχουν τον υψηλότερο ρυθμό ανατιμήσεων. Συγκεκριμένα, τον Μάιο έτρεξαν με αυξήσεις 18% όταν ο πληθωρισμός έκλεισε στο 2,8% και ο πληθωρισμός των τροφίμων στο 11,6%. Το βάθρο συμπληρώνουν λάδια και λίπη, ελαιόλαδα, σπορέλαια, βούτυρο κ.α. με αυξήσεις 15,8% και καφές – κακάο – τσάι 13,2%.
Ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταικούρας, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ εξηγησε πως τα επόμενα χρόνια θα δημιουργείται πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος για νέα μέτρα στήριξης, καθώς με την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας η πρόσβαση του Ελληνικού Δημοσίου στις αγορές θα γίνεται πλέον απρόσκοπτα, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα σημερινά ταμειακά διαθέσιμα και το δημόσιο χρέος.
«Η εξέλιξη αυτή θα διασφαλίσει ετήσιο, συνεχές και διατηρήσιμο όφελος για τον προϋπολογισμό της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας αντίστοιχα τον επιπλέον ετήσιο δημοσιονομικό χώρο για την περαιτέρω εφαρμογή συνετής, βιώσιμης και διατηρήσιμης οικονομικής πολιτικής, σταθερά προσανατολισμένης στην ανακούφιση των ασθενέστερων συμπολιτών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πάντως, το πλέον σίγουρο είναι η επέκταση του market pass, που κανονικά λήγει τον Ιούλιο, για ένα επιπλέον τρίμηνο ή μέχρι το τέλος του έτους.
ethnos.gr