Μεγάλοι χαμένοι οι καταναλωτές, κερδισμένα τα σούπερ μάρκετ
Οι καταναλωτές παραμένουν οι μεγάλοι χαμένοι της ανεξέλεγκτης ακρίβειας που σαρώνει την αγορά, την ώρα που τα σούπερ μάρκετ αυξάνουν τα κέρδη τους, σημειώνει σε δήλωσή του, ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Βασίλης Κόκκαλης.
Αναλυτικά η δήλωσή του: «Μια ακόμη πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), είδε το φως της δημοσιότητας, για να επιβεβαιώσει την δύσκολη καθημερινότητα για την πλειοψηφία της κοινωνίας και τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά. Παρά το γεγονός, ότι ο πληθωρισμός έχει τάσεις καθόδου, εντούτοις η ακρίβεια σε καταναλωτικά αγαθά παραμένει σε αδικαιολόγητα υψηλά επίπεδα. Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών έχει μειώσει την αγορά ποσότητας των αναγκαίων ειδών του νοικοκυριού, ενώ οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αναβάλλουν την πληρωμή λογαριασμών ή έχουν προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων τους. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν ότι η επιδοματική πολιτική των market pass, δεν απέδωσε θετικά στην αντιμετώπιση της ακρίβειας, και οι καταναλωτές, σύμφωνα με την ίδια έρευνα αναζητούν τρόπους συμπλήρωσης του εισοδήματός τους, καταδεικνύοντας ότι και η αύξηση του κατώτατου μισθού, απορροφήθηκε από την ακρίβεια και δεν απέδωσε στην ουσιαστική ενίσχυση του εισοδήματος.
Παράλληλα, έρχονται νέα στοιχεία από την έρευνα της Nielsen, για να επιβεβαιώσουν, ότι, στον αντίποδα των καταναλωτών, που είναι οι μεγάλοι χαμένοι, οι εξαιρετικά ωφελημένοι από την ακρίβεια, είναι τα σούπερ μάρκετ, των οποίων τα κέρδη εκτοξεύθηκαν το πρώτο τετράμηνο του 2023 παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές μείωσαν την ποσότητα αγαθών που αγοράζουν. Στις εκλογές του Ιουνίου, η κοινωνία πρέπει να κατανοήσει, ότι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει ταχθεί στο πλευρό της και ότι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ πρόκειται να ασκήσει μια πολιτική με γνώμονα τις ανάγκες των πολιτών και όχι των υπερκερδών».