Βαθμολογία

Μητσοτάκης: «Έμφασή μας πάντα είναι το αποτέλεσμα»

Την επίσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας που αναβλήθηκε την Πέμπτη (11/7) λόγω της φονικής κακοκαιρίας πραγματοποίησε το πρωί της Παρασκευής (12/7) ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πρόκειται για την πρώτη του επίσκεψη σε Υπουργείο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως πρωθυπουργό και η επιλογή θέλει να δείξει τη σημασία που έχει το θέμα της παιδείας για την κυβέρνηση. «Θα προχωρήσουμε με ταχύτητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική Δημόσια Παιδεία και διασύνδεση με την αγορά εργασίας.

Είναι μεγάλη χαρά που ξεκινώ τον κύκλο των επισκέψεων από το υπουργείο Παιδείας, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία και καλή δύναμη στη νέα ηγεσία του υπουργείου. Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι η Παιδεία αποτελεί για μένα απόλυτη πολιτική προτεραιότητα, θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική δημόσια παιδεία και διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας», δήλωσε αρχικά μετά τη συνάντηση.

Εν συνεχεία εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στους εκπαιδευτικούς που επιτελούν «με αυταπάρνηση και με αγάπη το καθήκον τους», σημειώνοντας πως «είναι σύμμαχοι μας στην προσπάθεια που θα καταβάλλουμε για όσο το δυνατόν καλύτερη Παιδεία για να μπορέσουν τα παιδιά μας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός δύσκολου κόσμου που αλλάζει συνεχώς.

Έμφασή μας πάντα είναι το αποτέλεσμα και όχι η επικοινωνία, το αποτέλεσμα για το πώς θα κάνουμε καλύτερη τη ζωή για την Ελληνίδα και τον Έλληνα με έμφαση πάντα στα παιδιά μας».

Ο Μητσοτάκης έφτασε ακριβώς στις 9 στο Υπουργείο, ώρα που ήταν προγραμματισμένο το ραντεβού, καθώς, όπως είπε στους δημοσιογράφους, «όταν λέμε εννέα εννοούμε εννέα».

Τον πρωθυπουργό υποδέχθηκε η νέα υπουργός Νίκη Κεραμέως, ενώ χαιρέτησε δια χειραψίας και τους υπαλλήλους στα γραφεία τους. Στη σύσκεψη στο γραφείο της υπουργού συμμετείχαν και η υφυπουργός για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής Σοφία Ζαχαράκη, ο υφυπουργός για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Βασίλης Διγαλάκης, καθώς επίσης και ο Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος τον συνόδευσε στην επίσκεψη.

Στην υποδοχή ήταν και ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης που, όμως, στη συνέχεια αποχώρησε. Από την πλευρά της, η Κεραμέως είπε μεταξύ άλλων: «Όπως ξέρετε, στο πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει προς ψήφιση θα υπάρχει ρύθμιση για την κατάργηση του ασύλου. Έχουμε ήδη ξεκινήσει διαβουλεύσεις με εμπλεκόμενους φορείς. Συναντηθήκαμε με το προεδρείο της συνόδου πρυτάνεων και με την ΠΟΣΔΕΠ για να συζητήσουμε τις παραμέτρους της νέας ρύθμισης. Και αυτή θα εμπεριέχεται στο πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή στις 23 Ιουλίου.

Προχωράνε κανονικά οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης. Θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών ώστε να δούμε αν έχουν αδυναμίες τα νέα τμήματα. Θα ενημερωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Δεν προχωράμε στην ίδρυση Νομικής στην Πάτρα. Η χώρα μας έχει χιλιάδες άνεργους δικηγόρους, δεν χρειάζεται 4η Νομική. Στόχος να είναι να δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα πανεπιστήμια. Θέλουμε να απεμπολήσουμε αρμοδιότητες από το υπουργείο και να τις εκχωρήσουμε εκεί όπου είναι ο φυσικός τους χώρο».

Η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένες στρατηγικές επιλογές, στόχους και άμεσες προτεραιότητες, οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:

Στρατηγικές Επιλογές

Εκπαίδευση που απελευθερώνει το δυναμικό των Ελλήνων

Στόχοι

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο

Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

Ανώτατη Εκπαίδευση: Για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο

Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες

Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου - Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.

Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.

Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.

Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων

Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ενίσχυση ειδικής αγωγής.

Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.

Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.